Translate

söndag 3 november 2013

Göteborgskväll

Harald tillbringade dagen hos sin bror Johan och hans fru Karina medan jag var på mässan. Vi hade en trevlig kväll hos dom i Askim med god mat och prat.
Här hittade jag dom, det var mycket som skulle fixas.
 


Två av bröderna Övergaard

Vi åt en god jordärtkockssoppa till förrätt

Älggryta med tillbehör, det var väldigt gott, jag tror det var första gången jag åt älg.

En underbart god pannacotta med plommonkompott, mmm precis i min smak. Caipirinha, goda viner och calvados till kaffet och vi mådde väldigt gott. När vi skulle gå till sängs upptäckte jag att vi glömt necessären, jag blir så irriterad, varför kan jag aldrig komma ihåg någonting ordentligt nuförtiden? Jag känner mig helvirrig.

En skön stund på morgonen efter att ha blivit serverad en riktig hotellfrukost.

Hejdå för denna gången!
Jag var sedan på en minnesgudtjänst i kyrkan och det var en fin avslutning på denna helgen. Jag fick tänka på mina kära som inte finns med oss längre. Framförallt var det för att minnas Lisbeth som annars ofta är med mig, men det kändes bra att gå i kyrkan och höra prästens ord och vacker musik.


2 kommentarer:

  1. Mor och jag var i kapellet och tände ett ljus för Lisbeth, och i minneslunden och tände ljus för alla andra som lämnat...Det är ju många nära och kära som jag har där...skönt med denna fina tradition..Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste inte att det var öppet i kapellet, men det är väl speciellt denna helg förstås.

      Radera