Translate

tisdag 19 november 2013

Silverbröllopsdag

Idag är det 25 år sedan jag och Harald gifte oss. Det var snöstorm och vi kom försent till vigseln på Rådhuset i Helsingborg. Det är svårt att tänka sig idag med denna varma höst. Det har inte blivit så mycket firning av det.
 
Denna bilden är tagen för 16 år sedan och när Wille såg den häromdagen sa han "såg ni ut så för länge sedan?" Hmmm ja, är det sån stor skillnad? Egentligen?

 
Jag satte deg till saffransbullar, finns det något finare än en saffransdeg? Jag älskar det. http://www.ica.se/recept/saffransbrod-716788/


 
Vi ska åka till Lalandia i helgen och pensionärerna skall stå för middagsmaten. Idag gjorde vi köttbullar och sås till 13 personer.

 
Så blev det det mysigaste som det kunde bli denna dag!

6 kommentarer:

  1. Grattis till silverbröllopsdagen...önskar er lika många lyckliga år till..kram Gunnel

    SvaraRadera
  2. Jag sällar mig till Gunnels Grattis. Ha sedan en trevlig tur till Lalandia och jag ser framemot bilder och reportage därifrån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det kommer säkert, jag tror de har fritt wifi.

      Radera
  3. Mmm, grattis, minns hur morfar gjorde miner under hela vigseln:) Kan man beställa några lussekatter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Morfar var nog den som gett störst behållning av den akten, jag själv blev nästan sjösjuk för vigselförrättaren gungade från sida till sida. Hämta i helgen Mia eller bakar jag nya senare.

      Radera