Translate

fredag 8 november 2013

Morgonpromenad

En sen morgon idag, jag har en tendens att sova länga på morgonarna och kommer aldrig i säng på kvällarna. Nu gör det ju inte så mycket faktiskt, jag är ju pensionär och överraskas fortfarande av det varje morgon. Jag gick invallningen idag och lite hit och dit, blev 6,1 km innan jag var hemma igen


Jag trängde mig in bland de små fiskebodarna i hamnen, jag har aldrig gjort det förut. Vad många små bodar där ligger!




Min absolut bästa vy, att gå invallningen ut mot Strandbaden med Kullaberg i sikte.

Ibland går jag ända nere vid stranden och det är helt underbart att bara höra vattnet slå in.



Jag gick tillbaka in bakom Sandflygsgatan, alltså mellan den och Höganäs AB och där finns särskilt ett gammalt hus kvar. Alla de andra husen är nu rivna och det finns ett stort gräsområde där som är jättefint.

Lite annorlunda att se husen på Sandflygsgatan från det hållet.

Också dagens färgkombo!

8 kommentarer:

  1. Har inte tänkt på att det finns fiskebodar i hamnen. Hemmablind? Ligger de bakom båtklubbslokalen? Att gå norrut och se Kullaberg och hela kusten den vyn är fantastisk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de ligger precis där men syns inte utifrån så mycket så man tänker på det.

      Radera
  2. Svar
    1. Jaså, har du kollat in det? Jag såg inte några!

      Radera
  3. Tank att fa folja med pa din morgonpromenad! Tack for det! En verklig lisa for sjalen, fina foton! fran Ami som bor I oknen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ami, hoppas allt är väl där i Arizona!

      Radera
  4. Så fint...jag tänker att jag skall gå liknande promenader "sen" när jag väl slutat jobba...drömma är ju en del av livet..tills dess följer jag med på dina vandringar..tack för det!...Gunnel

    SvaraRadera
  5. Tack, ja snart är det väl dags för dig också!

    SvaraRadera