Translate

tisdag 26 november 2013

Promenad och adventspynt

En helt enorm morgon, helt vindstilla, lite kallt och soligt, så vackert. Jag gick ut till Lerberget och stannade en lång stund ute på hamnpiren, tyst och ljuvligt, det blev 6,4 km.



Jag träffade och fick en pratstund med vännen Ame, ofta träffar man folk man känner på promenaderna.


Båttamparna ligger tomma med frost på bryggorna


Utsikt mot Höganäs


Hamnen i Lerberget



Julstjärnorna är uppe efter lite svordomar och irritation. Jag fick gå ner i elaffären och köpa nya, vi fick inte ihop de som jag köpte förra året. Ska vi verkligen tända dom redan menade Harald, men är dom upp så är dom.

Kyrkan är också på plats.

Mia kom på fikabesök efter jobbet, kul att få besök!

2 kommentarer:

  1. Så fina bilder, tänkt så vackert vi bor, skönt att du påminner oss om det.... Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vi bor verkligen fint och jag känner mig så glad över det varje dag.

      Radera