Translate

måndag 11 november 2013

Promenad

Jag sov till kvart över nio, är det klokt? Vi stirrade på varandra och Harald sa "skönt att det är måndag" och jag "och att vi är pensionärer". Det blev alltså en sen morgonpromenad i ett fantastiskt fint väder, alldeles stilla, varmt och ljuvligt, svårt att tro att det är november. Jag gick ut till Lerberget, lite längre söderut och upp bland husen, 6,6 km.



Jag mötte kusin Gun och fick en trevlig pratstund


Båten i trädgården går också bra.


Dagens färgkombo, inga naturfärger precis men min favorit.


Sådana här dagar är sikten helt enormt klar.

En fin höstsamling i en trädgård.

Väder för fiske.

Nu är det bättre förberett för nästa storm, hela fastigheten helt inpackad!

Äntligen blev det höstgrävt på kolonien. Jag fick tigga lite för att få hjälp, men så himla skönt att ha det gjort. Det var lite för mycket växtlighet för att bli helt bra, men bättre än att inte ha grävt alls.

4 kommentarer:

  1. Oj, den har jag ju helt glömt bort:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det var ju meningen, du gjorde ditt jobb i våras!

      Radera
  2. Tur di gamle finns kvar och kommer ihåg!!:) eller hur Titte?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur di gamle finns kvar men jag vet inte riktigt om det är för att komma ihåg, haha!

      Radera