Translate

fredag 8 november 2013

Virkat

Jag har virkat ett pannband som jag hittat i en fin blogg, http://kungenomajkis.blogspot.se/2013/02/enkelt-virkat-pannband-med-monster.html
Jag virkade i dubbelt garn och kanske den blev lite för kraftig. Jag ska virka en till i enkelt garn, jätteenkelt att göra. Haralds kommentar var att jag såg ut som en städtant, men va fan, det är jag ju. Blomman är lite otydlig på bilden.

 
Jag gjorde det! Jag gick och tog ett influensavaccin! Jag har aldrig tidigare tyckt att det var nödvändigt, men min senaste förkylning gjorde att jag inte har lust att ta en influensa. Har förkylningar börjat brukar dom ha en tendens att upprepa sig, motståndskraften minskar väl. Det gick iallafall väldigt snabbt och enkelt på vårdcentralen. Sista chansen idag! 

 
Joel och Ebba kom på ett kort besök. Med sig hade dom en stor kalkon, de bjuder oss på den på söndag, men jag får tillaga den, haha! "Du är ju pensionär och har tid" tyckte Joel och det har han ju rätt i. Jag gör det gärna och vi tycker själva om kalkon.

3 kommentarer:

  1. Jaha ... kommer också med en kalkon:)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker Mia kan bjuda gås på Lördagen !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Herregud, det skulle man kunna kalla kaos då!

      Radera