Translate

måndag 17 september 2018

Helgens tredje födelsedagskalas

Jag orkar ingenting mer än att ta hand om alla bilder, göra uppdatering här på bloggen och gå på kalas. Lite scrapsortering såklart, men ingen motion. Och att gå på kalas och träffa alla och hålla kontakt med alla familjemedlemmar det är ju det som är allra viktigast i livet. Så det har varit en härlig helg.
Igår var det barnbarnet Charlie som hade 14-årskalas, han är mitt yngsta barnbarn. Denna gången var det bara mor- och farföräldrar och syskon med på kalaset så vi var inte så många.


Charlie, yngsta barnbarnet har vuxit om mig nu, tur det kommer barnbarnsbarn.


Vi blev bjudna på goda grekiska färsjärpar med potatis i ugn, ris, sallad och sås. Jättegott!




Mathèo åt med god aptit.


Barnbarnet Rasmus kom snabbt och åt middag och gick igen. Han är hemma från sina resejobb, men håller på att renovera ett nyköpt hus till honom och sambon Carro som jobbade denna dag. Det är inte ofta jag träffar honom så det var roligt.


Här minsann kom även jag och maken med på bild när Anna tog kameran. Foto på de två övriga gästerna blev inte bra, men även morfar Totte och farfar Kalle var med. Annars blir det gärna så att småbarnen blir mest fotograferade, de spelar liksom huvudrollen.


Barnbarnet Sanna som hunnit bli 18 år.


Melli, som hon kallas, med sin bonusmormor Ulle och morfar Andreas med Mathèo.



Alltså, hon är så go och söt, Melli.



Mys med mamma Anna och moster Sanna.


Här är det lite livligare mys med Hasse Andersson i mobilen.


Pappa Tim.


Så var det kaffe, tårta och sång för Charlie. Han vågade sig inte när "elden" haha! Skärpning!





Tårta är gott!


Jag passade på med några fler familjefoton.



Också avslutar jag med några fina syskonbilder.


Tack för trevligt kalas med samvaro och god mat!

4 kommentarer:

  1. Myyys!! Vilken fin familj ni har!! Vilken skatt!! Det bästa vi har ju❤️❤️❤️ KRAAM

    SvaraRadera
  2. Härlig blandning av bilder på de som är Andreas närmaste familj, men saknade Totte och Kalle på bild. Så söta alla dina barn, barnbarn och barnbarnsbarn är. Kramar till nästa kalas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja härliga och söta ungar har jag i min familj, glädje! Kram

      Radera