Translate

torsdag 13 september 2018

Syförening

Igår träffade jag mina goa gamla vänner i Syföreningen som vi kallade det då, en gång på 60-talet när den bildades. Sedan dess har vi följt varandras liv i glädje och vedermödor. I början har jag för mig att vi träffades en kväll i veckan och några medlemmar har kommit och gått, två som var med hela tiden har lämnat livet här och vi är fyra kvar. Numera träffas vi inte så ofta, men det blir ett skiftande antal under året. Vi pratar, skrattar och gråter!
Igår var vi hemma hos Ame i hennes hus i Mölle, det är alltid underbart att komma dit.


Utsikten från hennes terass, igår var det tyvärr ett riktigt ruggigt höstväder så vi höll oss inomhus.



Ame bjöd på kräftor och räkor, västerbottenpaj och sallad. Jag var hellycklig!




Ame har så vackra glas och porslin från sina föräldrar, huset är hennes barndomshem.


Ingrid, Ame och Margareta, timmen blev nästan midnatt innan Margareta körde oss hemåt. En härlig kväll med mycket prat om precis allt. Tack för att ni finns där! 

2 kommentarer:

  1. Mums då gott och mysigt!! Och fina Mölle hos rara Ame!! Härligt!!!❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja där har du ju varit, roligt att du kan känna igen dig! Kram

      Radera