Translate

fredag 13 september 2019

Det blev ett ja!

Först av allt idag visar jag en bok som jag läste nu när vi var ute med husbilen. Det är en helt underbar bok som är så läsvärd. En fantastisk historia och samtidigt en enkel livsberättelse, jag blev så tagen av den.


Vi fortsatte prata om bilköpet och kollade lite utgifter och annat.  Harald åkte iväg med husbilen för att tvätta den och tömma toalett och gråvatten. Under tiden städade jag vår lägenhet. När Harald var tillbaka tog vi en fika och tog det slutgiltiga beslutet att vi byter bil. Dags för Boris att bytas ut! Passar väl bra! Nej, skämt åsido så är det inte ett helt enkelt beslut. Vi fortsätter i vanlig ordning att ta dåliga ekonomiska beslut, men ok, nu befinner vi oss i livets nedförsbacke och ingenting kan vänta.


Vi hoppas verkligen att vi kommer att trivas med den nya bilen och att vi kan fortsätta köra i många år till. Denna bilen är betydligt mindre än Boris och är en s k Plåtis. Jag har tagit bilderna från Forsbergs katalog. Jag tror iallafall att det är denna bilen, ser ut så men det där med Lyxklass vet jag inget om. Vår bil heter Vantana Premium 65ET.




Bilen kommer att levereras i april nästa år och vi kommer att köra upp Boris redan nu i höst. Det blir inget mer körande, vi tycker plötsligt inte det känns så kul utan nu tömmer vi bilen och städar. Samtidigt kan vi i lugn och ro fundera på vad vi behöver ha av allt som finns i Boris. Det kommer att bli sämre med plats i den nya. Det känns så spännande och vi tror att en mindre bil passar oss bättre.


Jag gjorde middagen idag, någon slags Grekiska köttbullar som blev jättegoda. Jag gjorde en tomatsås med lök, vitlök, krossade tomater, en halv buljongtärning, salt och peppar och spädde med lite vatten. Köttbullarna gjorde jag av blandfärs med skorpmjöl, 1 ägg, salt, peppar samt 1 förpackning Fetaost. Köttbullarna fick sedan koka i tomatsåsen tills de var klara. Jag blev så nöjd.


Vi slog till med ett glas vin också ikväll för att fira lite.



Ikväll röker vi på! Hahaha!

6 kommentarer:

  1. Grattis till den nya husbilen! Ser ju väldigt fin ut! Antar att det underlättar med en mindre.. det är väl på samma sätt som för båtar, att ju större den är ju mer får man betala i "hamnavgift"? Dessutom är den kanske billigare i drift! Hur som helst blir det spännande att få se den nästa sommar 😀 för vi måste få till en träff igen! Kram och hälsa maken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vi hoppas att den blir lite billigare i drift och lättare att köra för oss båda och kanske vi bara kommer att ha husbilen, då sparar vi lite på utgifterna. Om allt går som det ska så blir det en tur under sommaren i Sverige, vis av erfarenhet ska vi köra lite hemma innan vi ger oss ut i Europa! Vi ses på något sätt! Kram till dig och Peter.

      Radera
  2. Ikväll röker vi på, alltså ni är helt galna, haha /Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, försöker iallafall fast de galna upptågen är inte så frekventa längre!

      Radera
  3. Grattis till beslutet..efter vad jag förstår mycket våndor..Hoppas ni får mycket glädje med denna bil. Det blir ju tredje gången gillt..och man kan ej vänta för länge med att ta nästa steg..då går kanske tillfället förbi...:) Så mycket nöje ni två äventyrliga som är så spännande att följa..här hemma i min soffa..Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Gunnel, jag kämpar fortfarande med känslorna, är det rätt eller fel? Osv! Men, nu kör vi på igen haha! Kram

      Radera