Translate

söndag 1 september 2019

Söndagsmiddag

Idag vaknade jag trött, ont i kroppen och ville bara vara hemma och ta det lugnt. Det började regna och det gjorde det valet lättare. Efter en långfrukost började jag steka köttbullar till kvällens middag. Två kg köttfärs gjorde att det tog sin tid.



När det slutat regna dök dotter Mia upp och vi tog en pratstund på balkongen.
 

Klockan fem dök tre barnbarn upp för att äta middag, Ebba, Sanna och Charlie. Amanda och pojkvännen Adam skulle också ha kommit, men de hade inte tid, de skulle äta kräftor! Deras föräldrar är på en semestervecka


Vi åt som sagt Köttbullar med potatis, brunsås, lingon och grönsaker på burk. Till efterrätt hade vi glass, bär, maränger och chokladsås, det glömde jag fota.




Sune gjorde sitt bästa för att få vara med haha!


Så mysigt att få ha dem här, tack för att ni kom. Mycket mer än så orkade inte jag idag haha!

2 kommentarer:

  1. Ja Titte du är den du är! Tycker du att detta är en vilodag?? då vet jag inte vad min vilodag skall heta för den ser ju inte alls ut som din. Ha ha! Vila upp dig i dag i stället. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är som det är med det, vi är alla mer eller mindre omöjliga att förändra! Kram

      Radera