Translate

måndag 23 september 2019

Måndag

Imorse skulle min läkare ringa, men hon var sjuk. Jag får vänta, inget akut ju. Jag har trappat ner min medicin för att se hur det kändes utan. Det gick bra i början och jag hade gott hopp. Jag tog den sista tabletten i lördagsmorse och då hade det redan börjat bli jobbigt med smärtan. Några nätters dålig sömn så gav jag upp idag och började med en tablett igen. Jag kan inte ha så ont när jag inte måste.
Idag fortsatte jag att göra klart all tvätt från husbilen och packa ner det sista. Något jag upplevde som oöverkomligt är klart nu, så skönt. Jag gick ut på en liten promenad, mötte barnbarnet Anna på barnens förskola och gick med henne och handlade mat på hemvägen.


Idag har arbetet startat med ombyggnaden av Storgatan. Gatan är avstängd och Kyrkplatsen rensades från de vackra planteringarna. Det ska bli spännande att följa.



Det var roligt att träffa dessa godingar, Mathèo och Melina.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar