Translate

måndag 16 september 2019

Måndag

Det var riktigt skönt med en måndag, det känns som att jag har så mycket att göra och ligger back med så mycket. Jag hade tvätt idag och började förmiddagen med att sitta i telefonkö till fastighetsägaren här. Sedan vi hade översvämningen i källaren går torkarna fortfarande i källaren och det luktar "apa" och tvättstugan är så äcklig. Det är fortfarande någon slags läckage och all städutrustning är borta och torktumlaren fungerar inte. Ja suck!

Jag ringde min tandläkare, igår fick jag lyssna på en podd, Berg och Gynning som svärdotter Ulle följer där Berg berättade om sitt käkbekymmer med samma diagnos som mig. Hon gav sig inte med tänderna och efter fem tandläkare borrade till slut en tandläkare upp en rotfylld tand som var boven i hennes fall, det hade inte synts på röntgen. Jag ringde för att kolla om den tanden som gör värst ont är rotfylld, det var den inte, men det slutade med att jag bokade ett besök. Jag har bestämt mig för att trappa ner medicinen och se vad som händer och det pågår nu. Jag har ont, men inte värre än tidigare så jag får se vad som händer.

Innan jag hann ut fick jag fikabesök av barnbarnet Anna och en lång pratstund innan hon skulle hämta barnen på förskolan.


Senare gick jag ut en promenad i den hårda vinden. Jag måste försöka komma igång.


Detta fotot tog jag häromdagen då kommunen testade springvattnet igen, det är en långdragen histora med stämningar, kronofogden och allt möjligt. 


Idag har det varit rejält blåsigt och inte alls skönt ute.







Jag avslutar dagen med ett foto som jag fick skickat till mig idag från barnbarnet Rasmus sambo Carro som hon tagit när jag sitter med lille Bobby, mitt senaste barnbarnsbarn. Dessa små bebisar, så härligt att alltid ha närhet till dem.

2 kommentarer:

  1. Du får gå ner och fota fontänen när det blivit mörkare den lyser så fint då. Är du uppe med tuppen så går det bra på morgonen. I dag när det inte blåste så mycket ser det riktigt vacker ut. Fin bild på dig och Bobby. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska försöka göra det, vill gärna se den upplyst, blir kvällen haha! Tack, kram

      Radera