Translate

tisdag 21 januari 2014

Hur står det till?

Jag förundras varje dag över allt hat som uttrycks, särskilt mot kvinnor men även förhärligandet av våld i olika former. Imorse hörde jag en intervju av en ung fotbollsspelare som uttryckte att en spelare hade en "härlig krigarattityd". Alltså jag blir helt mållös. Vad är det som är på gång?

Det blev ingen morgonpromenad idag, min handlarman är ju sjuk så jag var tvungen att handla och sedan hade jag uppdrag att utföra denna dag. Hem igen och lagade middag till Amanda, Ebba och Wille. Jag gjorde Haralds tacolåda som barnen önskat sig, receptet har jag visat tidigare. Efter middagen gick jag hem med barnen och stannade tills Petra kom hem från jobbet efter nio. Så har en dag gått snabbt och kommer aldrig mer igen.....




4 kommentarer: