Translate

onsdag 29 januari 2014

Yes!!!!

Vi har beställt en resa idag! Det här vädret börjar jag bli riktigt trött på nu och vi har länge pratat om att åka till Jordanien. I resan har vi också beställt en tur till Petra som ska vara helt fantastiskt och i övrigt ska vi snorkla, det finns korallrev i Röda havet. En vecka bara, men jag tror att det blir lagom. Vi har ju varit ute mycket på resor, men nästan aldrig på någon charterresa, faktiskt blir det allra första gången för Harald. Det ska blir riktigt roligt. Vi sa till varandra i våras på färden hem på floderna att hädanefter ska det bli resor där vi bara kan sätta oss på flyget och bli transporterade till ett hotell, gå ner och äta färdig frukost, åka på guidade turer osv. Nu testar vi det, inte för att de kommer att bli någon vana, det har vi inte ekonomi för, men vi får se i framtiden hur det kan bli. Nu gör vi detta och den 20 februari bär det av!
Idag var det uppdragsdax och jag tog cykeln till Lerberget. Jag vet inte om det var så god idé, men jag kom hem igen iallafall.

 
Jag stannade och tog lite bilder, det var lätt snöfall som höll i sig mest hela dagen. Det var jätteslirigt att cykla och jag blev helt genomsvett.

 
Isen ligger en bit ut i sundet i det låga vattenståndet som är.

 
Seagull, jovisst

 
Lerbergsvägen var hyfsat plogad men sedan kom jag in på mindre vägar och där blev det stopp.


 
Det blev lite pulsande, heter det så?

 
Jag tog mig an fler lådor idag, nu är det ordning och reda!

 
Harald stod för middagen idag, fläsk med löksås och potatis, det var gott!

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Gillar du det? Är sån där typisk husmanskost!

      Radera
  2. Måste börja med sista bilden: ser jättegott ut och jag älskar stekt fläsk med löksås, mums!
    Hoppas att resan till Jordanien blir vad ni hoppas på och bara njuta utan att själv sitta vid "spakarna" (vet inte vad alla rep heter på båtar).

    SvaraRadera
  3. Håller med Marie och Ulla...
    Så skönt det låter med resan.. man längtar efter värme. Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja plötsligt så blir man bara så trött på kylan även om jag har slutat längta så mycket sedan vår tid i tropikerna.

      Radera