Translate

lördag 18 januari 2014

Vänmiddag

Igårkväll hade vi vännen Margareta tillsammans med sin nye vän Claes på middag. Jag blir så himla glad när människor i vår ålder kan hitta varandra. Livet kan vara helt underbart och det måste vi kunna ta tillvara och njuta av. Mitt i allt tråkigt som också tillhör livet kan något plötsligt hända, som ett oväntat besök. Då är det bara att glädjas. Vi hade en väldigt trevlig kväll tillsammans och det visade sig att vi har många gemensamma bekanta och det blev mycket prat och skratt. Vi bjöd på en del repriser, ibland kör jag på säkra kort nuförtiden. Vi startade med en Capirinha, vilket kunde få oss att glömma snöfallet utanför fönstret och minnas Brasiliens tropiska värme.


 
Till förrätt rågbrödet med lax och räkor, enkelt och gott! Huvudrätten glömde jag i vanlig ordning att fota, det var Biff Stroganoff med gratinerad potatismos i en egen liten form och gröna bönor. Det var riktigt gott, vi gjorde kötträtten dagen före, den vinner på att vila en dag.


 
Min absoluta favoritefterrätt, det är bara så gott. Lite mer arbete med tex chokladtillbehör och någon garnering hade utseendet vunnit på.

 
Jag avslutar med en helt underbar blombukett som vi fick. Min favoritblomma, anemon, visst är den vacker?

1 kommentar:

  1. Ljuvlig bukett! Roligt för Margareta att hon hittat en ny vän och då även för Claes som hittat Margareta. Ha en fortsatt skön helg inomhus för just nu är vädret ute inte så vidare skönt.

    SvaraRadera