fredag 30 maj 2014

Fredag

En sån där fredag då storstädning bör göras och det blev gjort, skönt för det var ett tag sedan. Först en tidig promenad, invallningen runt idag, 5,7 km.

Det var så tidigt så strandarbetet var igång.

En fin dag igen fast ganska kyligt.

Jag blev helt chockad när jag kom till hamnen, fullt av husbilar, jag räknade hastigt till 26 st men jag såg nog inte alla.

Ejderungarna har vågat sig lite längre ut nu.

Joggarna var också igång.

Febril aktivitet vid badet i Margreteberg, det blir nog jättefint.

En clematis som växte in i en häck, vackert.

Gullregnet blommar också, vi hade ett träd i min barndoms trädgård och när jag och förste mannen Kalle köpte huset på Lerbergsvägen 1971 fanns det ett stort fint träd. Sedan fick vi veta att de var giftiga för barn och fällde hela trädet. Det var väl lite drastiskt tycker jag idag och grannarna blev ledsna.

Jag mötte Harald som var på väg till Sandflyget för att tvätta fler takpannor. Han ser inte så glad ut tycker jag.

Jag gick in på kolonien för att ta lite rabarber och vad såg jag då, något rött lyste. Jag trodde nästan inte det var sant men jag kunde smaka första jordgubben!

Efter städ och sådant cyklade vi ner till båten och tog siesta. Efter ett tag tröttnade vi, inga kom på besök och vi bestämde oss för att uträtta lite ärenden. Bilen till Väla och vi fick inhandlat allt vi behövde och lite till.

Jag älskar frozen youghurt och köpte en, åh vad det är gott och man kan välja precis vad man vill. Har ni inte smakat så gör det!

Vi har länge tänkt köpa pizza i Viken eftersom alla säger att de är så goda och nu passade det. Under tiden vi väntade på dom kollade jag lite hus. Det finns ju massor av fina hus i denna by.

Jag blev besviken på pizzan och även Harald. Jag anser inte att den är värd 98 kronor, dessutom fick man betala ytterligare 8 kr för den lilla salladsburken. Jag har blivit så känslig för lukter och den luktade inte gott heller. Inga fler köp där alltså. Jag äter tusen ggr hellre lunch på Saluhallen för samma pris. Efter detta däckade vi i TV-soffan.

1. Härliga bilder än en gång och det ser ut som vädret är jättefint, men som du säger så var det kyligt i vinden. Jag tog Clara till lekplatsen vid Kustvägen på förmiddagen och jag frös jättemycket så återfärden gick längs Lerbergsvägen så jag fick upp lite värme igen. Den lekplatsen tycker jag är jättefin för små barn (Clara är 2) och hade sett framemot fika mm, men det blev fika för Clara i vagnen hem och inget för mig. Inte konstigt att Harald inte ser så glad ut för att tvätta en massa takpannor kan ju inte vara så kul, men resultatet blir ju jättefint för det har jag sett när vi kommit förbi. Ser inte ut som ni har samma båtplats som förre året? Pizzan ser god ut, men tack för tipset att den inte var särskilt god för 98 spänn.

1. Den lekplatsen tycker Alice och Alva också om, den går inte att passera med vagnen! Jo vi har samma plats, bryggan vid hamnkontoret längst ut.

2. Åh, vad konstigt ... jag tänkte också på gullregnsträdet igår och minns att ni tog bort det:(

1. Ja, det var ju lite galet, det var enormt och det låg ju lite off, inte där ni lekte precis.

3. Vi hade ett träd i mitt föräldrahem, vi blev skrämda att det var så giftigt. Jag minns att jag inte vågade andas när jag gick inunder det på väg till soptunnan. Det var nog också lite överdrivet.