Translate

tisdag 13 november 2018

Ur balans

Jag är ur balans, säger någon något snällt till mig så bölar jag och jag känner mig helt förvirrad och konstig. Igår på vår tjejträff pratade vi om hösten och hur det påverkar oss, jag sa nej, jag känner inget särskilt. Hur dumt var inte det, jag är 71 år och känner fortfarande inte igen hur det brukar vara i november. Jag gick en promenad under eftermiddagen för att försöka rensa skallen och då insåg jag att det är precis så det brukar kännas på hösten.


Dagens uppslag, kanske inte direkt så men något ditåt. Igår skulle jag äntligen få bort vaxpropparna ur öronen, jag brukar regelbundet göra det eftersom jag har storproduktion. Revaxör i och spola med gummiblåsa. Det gick inte bra, det brukar det alltid göra. Jag fick behandla två ggr, sedan kom den ut och samtidigt gjorde det fruktansvärt ont. Värken höll i sig under kvällen och jag fick en tablett hos Ingrid. Jag vet inte vad som hände riktigt, det sjunger fortfarande, men smärtan har avtagit. Jag tog andra örat idag och det gick hur bra somhelst.

Jag oroar mig så för familjen och det känns som att vad jag än gör eller säger så blir det fel, men jag ska gaska upp mig igen.
På förmiddagen kom barnbarnet Anna med sin dotter Melina för en fika. Hon lyckades få mig lite gladare och lugnare,  jag fick iallafall lite annat att tänka på.



Denna lilla solstråle gör mig bara så glad.



Som jag skrev så gick jag ut, tvingade mig själv, svinkallt i vinden nere vid havet så jag vände och tänkte Saluhallen, där blir jag nog lugn av att strosa runt i.


Sommarens flotte ligger i sanden och blir nog begravd under vintern.







Vilken underbar färgkombo på dom scarvsen.

8 kommentarer:

  1. Ja du får gaska upp dig�� Kommer alltid nya saker att oroa sig för så oroa dig inte för det�� Söta Melina, vilket gosigt smile�� Nu är det snart kalas��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag försöker, jobbar med den där oron!

      Radera
  2. Här väljer man smileys med omsorg och så blir det bara en massa frågetecken😂😂

    SvaraRadera
  3. Åhh!! Vännen min!! Så där är jag mest förjämnan om det kan vara någon tröst... Det är så det är när man är en känslomänniska, då känner man extra mycket av allt liksom. På gott och ont. Känner med dig❤️ Men vet att du är fantastisk och så fin inifrån och ut!! Du är så bra!! Bryr dig genuint om dina medmänniskor och ställer alltid upp, sen kan man inte göra alla nöjda men jag vet att du alltid gör ditt bästa och det räcker!! Kramar i massor❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, där ser du, nu bölar jag igen, tack för dina gulliga ord. Det är ju inte lätt att vara så känslostyrd, jag tänker hela tiden att jag inte ska bry mig så mycket, inte tänka så mycket osv, men det går dåligt. Jag önskar vi kunde ta en promenad och fika tillsammans! Kram

      Radera
  4. Så jobbigt för dig att känna så. Jag känner själv att hösten, speciellt när det är den ena mörka dagen efter den andra, dis, duggregn eller hällregn, gör mig uttråkad och extra känslig för allt! Så har det alltid varit. Men men... Vi har inget val 😎 tänk när vi låg med båten i Spanien. Där blir det oxå mörkt men inte kl halv fyra på eftermiddagen😀 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog så att känsligheten ökar med mörkret på något sätt. Och att inte vara hemma längre perioder blir också svårt. Vilket jäkla gnäll, vi har det ju bra! Hör av er om ni kommer till Skåne i jul! Kram

      Radera