Translate

torsdag 8 november 2018

Väla

Ni som följer mig vet att jag inte gillar Väla och idag blev det inte ett enda foto taget. Jag hade fullt upp med att fixa mina ärenden.
Höganäs Fotoklubb ska ha sin årliga julutställning på Höganäs Museum och i år är det ett tema och bilderna ska vara inramade i viss storlek. I ett svagt ögonblick anmälde jag min medverkan, jag har ju inte varit med på sommarutställningarna, men nu ångrar jag mig en aning. Det blir ganska kostsamt för min budget. Jag provade att skriva ut min foto på Väla Photo, de blir klara på en timme. Ett jättebra sätt och jag blev jättenöjd. Var och en får ha fyra foto med, ett för varje årstid som är temat.


Jag har fortfarande problem med min Mac laptop och jag är ju i stort sätt beroende av den. Idag tog jag med mig den in till Apple Store och fick en tid där. Under tiden jag väntade på det och på mina foto strosade jag runt lite. Harald var runt  och letade efter ett nytt cyklop inför vår resa. När jag fick träffa en tekniker på Apple så konstaterade även han att det är något fel så allt måste tömmas och installeras igen och batteriet var kass. Jag fick köpa en separat hårddisk för att spara över innehållet och ett nytt batteri beställdes. De kallar sedan när detta ska göras. Där blev jag av med några tusenlappar! Jag fick en telefontid senare på eftermiddagen som hjälpte mig med säkerhetskopieringen. När allt var klart var vi hungriga, men orkade inte vara kvar där. Det blev en hämtpizza på Eld&Lågor här hemma istället. 


Jag tar oftast Fyra ostar och denna var riktigt god, den kan jag äta fler gånger. När den var uppäten och jag fått rätt på säkerhetskopieringen somnade jag i soffan (jag hade en sömnlös natt)! Puh, vad dagarna bara försvinner!

2 kommentarer:

  1. Trist m datorn😞 Hoppas det löser sig utan allt för mycket strul och pengar. Och ja dagarna försvinner snabbt men du hinner ju även med en hel massa i stort sett varje dag😘 kram

    SvaraRadera