Translate

fredag 15 februari 2019

Fredag

Fredag och som jag tror, den första riktiga vårdagen här i Skåne. Så helt underbart att promenera i och idag blev det äntligen invallningen.


Lite dis var det i början. Här var en förskola på plats.






Jag letade efter Tussilago, hästhov, men det är för tidigt. Lite fina gröna blad ploppar iallafall upp.


Dagens bänk! 


Jag gick och köpte lite penséer, varför inte en sån här dag.


Ja det blev bra utanför ytterdörren.



Jag satte igång och städade balkongen och dynorna hämtades upp från källaren. Nu kan vi fika och ha lite balkonghäng!




En nyckelpiga förirrade sig in på vasken.


Jag började laga mat och upptäckte att jag fattades mjölken, ner till Lidl och när jag kom tillbaka hade jag besök. Ungdomsvännen Gunnel tittade in och det blev en trevlig fika.


Jag gjorde en Lasagne till middag, det var längesedan och det är så gott.


Ha en trevlig helg nu kära vänner och läsare här!


4 kommentarer:

  1. Vilken härlig promenad du fick, solen tittade fram strax efter vi pratat lite. Så fint du gjort utanför dörren och på balkongen och det ser ju ut att kunna bli balkonghäng i dag också. Fin bild på Gunnel och alltid trevligt med oväntade besök. Ha det nu gott i solen och hälsa Harald. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulla, ja vilka härliga dagar vi har! Kram

      Radera
  2. Alltså penséer 😍 Jag vill också!! Nåja vad ärväl en bal på slottet🙈😅💖 kram

    SvaraRadera