Translate

tisdag 19 februari 2019

Tisdag

Dagarna går, tisdag igen, dagens almanacka är tänkvärt, mina tankar är överhopade med allt och alla, hur jag ska vara för att inte missförstås och för att vara omtyckt av alla. Håhåjaja, tänk att jag aldrig blir av med dessa tankar, jag trodde annars att jag skulle slippa det när jag slutade arbeta. Det är värre än någonsin....



Vädret är sämre, men en promenad måste till, kroppen kan jag ju iallafall försöka hålla igång.






Jag älskar björkskog, det är så vackert, längtar uppåt landet där björkarna är många.




Hemma lagade jag middagen.


En enkel kladdkaka som här är avsmakad haha! Den åts med vaniljglass, mango och små marshallows.


Jag gjorde köttbullar som serverades traditionellt med kokt potatis, sås, lingon och slanggurka i ättiksblandning.


Barnbarnet Anna med sambo Tim kom och åt med oss. De lämnade barnen hemma med mormor, jag antar att de behövde sitta i lugn och ro. Vi hade iallafall en trevlig måltid tillsammans, alltid så kul att träffas.

9 kommentarer:

  1. Var precis som du är! Det duger utmärkt🥰

    SvaraRadera
  2. Och nu har jag fattat att öppna din blogg i Chrome så att jag kan kommentera👍👍

    SvaraRadera
  3. Underbara finaste du!! Var bara DU❤️ Du är alldeles utmärkt dom du är❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  4. Du är bra som du är skriver både Marie och Anna så nu får du försöka ta in det och tro på det! Beträffande din slanggurka så handlade jag SVENSK slanggurka i går på Kvantum och så god den första är efter ett långt uppehåll. Nu skiner solen så snart är du väl ute på en morgonpromenad. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, försöker, men går oftast inte... Harald köpte också svensk gurka, den kostade 25 kronor! Nu gjorde han den inlagd så vi uppfattade inte smakskillnaden, men det är ändå något särskilt när de svenska grönsakerna kommer. Ja, vilket väder, ska snart gå ut! Kram

      Radera
    2. Icas gurka kostade 2 st för 38 kronor.

      Radera