Translate

onsdag 27 februari 2019

Ilsken

Idag har jag varit så j....la förbannad och så ilsken så jag nästan har spruckit. Det var såå längesedan jag var så arg. Ikväll är jag så trött med huvudvärk och irritationen kvar i bröstet. Vad har hänt? Ja, dagen började ju bra, ett fantastiskt väder och jag promenerade hem till dotter Mia där jag skulle städa idag.


Dimman var borta, bara lite vårdis och det växer för varje dag.



När jag kom hem till Mia låg mina absoluta favoritpraliner, hon vet vad hennes mamma gillar! Tack!


När jag hade fått ut alla mattor, dammtorkat överallt och dammsugit klart så är nästa steg köket, sedan toaletterna och golvtorkningen sist. När jag satte på vattenkranen kom inget vatten, vad tusan? Jag sprang runt till alla kranar, snustorrt! Kollade kommunens driftstörningar på nätet, ingenting. Jag smsade Mia, men visste att hon troligen inte kunde svara så jag började ringa runt. Nu började cirkusen, Höganäshem som är fastighetsägare och kommunen, blev anmodad hit och dit, satt i kö jättelänge och blev argare och argare. Undertiden jag satt i kö kom ett meddelande som skickats till Mia
Hej.
Vi kommer att göra några korta avbrott på vattenleveransen nu under eftermiddagen, detta med anledning av arbetet på Bruksgatan. Detta är bara test inför kommande avstängning.
Hälsningar Höganäs kommun


Nu blev jag ännu mer förbannad, vadå korta avbrott?, nu hade en timme gått medan jag suttit i telefon, jag hade ju tiden på sms:et till Mia. Jag fortsatte ringa och till slut fick jag ett besked att det nog skulle ta ca 30 minuter till om inget oförutsett hände. Tyvärr blir det för mycket att skriva om alla samtal jag hade. Jag bestämde mig för att gå hem och cykla tillbaka efter någon timme.


Jag satte mig på balkongen med kaffe och försökte lugna ner mig. Jag vet att jag är löjlig, det är väl inget att hetsa upp sig för, värre saker kan jag vara arg över. Men, jag kan inte behärska mig, det är inte så ofta nuförtiden som jag blir så okontrollerat arg.


Hur gick det då? Jag cyklade tillbaka efter ca en timme, öppnade en kran och det började hosta, jiipiii, sprang runt och satte på alla kranar och satte i stoppen i tvättställen. Det kom lite tunna strålar så jag fick lite i botten och sedan var det slut. Jag kunde städa behjälpligt med det lilla vattnet, inget mer vatten och nu började jag ringa igen, om möjligt ännu argare. Kan det vara så svårt att informera? Att saker kan gå sönder fattar jag, men gå då ut med information! Under tiden kom denna informationen till Mia

Med anledning av arbetet som pågår på Bruksgatan så kommer vi att utföra detta arbetet inatt(27/2-28/2). Vi ber om överseende med vad detta drar med sig i form av arbetande maskiner och störande ljud.
Vattnet kommer vara stängt från kl. 22:30 ikväll(27/2).
Och går allt som det ska så har alla vatten till kaffet imorgon.
Hälsningar Höganäs kommun

Men, för helvete, det är ju inget vatten nuuu! De lovade ringa upp mig, hon på kontoret tyckte jag skulle lägga ner projektet städning och vänta till imorgon! De ringde sedan och sa att det skulle komma en kille och vattnet skulle vara på om 5 minuter!! De måste ha missat något eller hur? Jag kunde städa klart och cykla hem.

Imorgon är en annan dag!

8 kommentarer:

  1. Du är för söt😜 Inte bra att bli så arg, haha, jag är glad att inte jag satt i kommunens växel😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag vet, men tappar allt förnuft haha!

      Radera
  2. Gulle dig!! ❤️ Känner med dig! Bra att det ordnade sig i slutändan och gott m praliner!! ❤️ KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja även om det tog hela dagen så blev det städat! Pralinerna var goda, jag åt alla utom en som Harald fick! Kram

      Radera
  3. Hahaha Titte..jag säger då det..det är vårt effektiva samhälle..bättre förr när det fanns brunn på gården...:) Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var iallafall mycket lugnare! Kram

      Radera
  4. Ja jag förstår. Vi drabbades av liknande. När vi ringde (och inte hade en droppe vatten) så sa de, Oj då vi har visst glömt meddela er.... vattnet är avstängt 8-16 el 17 eller när vi blir klara.... Vi blev tvungna äta ute och gå på toa på stan då vi var helt oförberedda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, det minsta att begära, information, att vara utan vatten är värre än utan el!

      Radera