Translate

onsdag 6 februari 2019

Quiz

Vad kan en göra för att göra en grå och trist februaridag roligare? Gå på Quiz! Det är så kul. Men det var inte förrän kvällen. Jag tog en promenad och efter ett tag började det regna så det blev inte riktigt så långt som jag tänkt.

Vilken buske med så många hängen.



Dagens bänk blev en privat sådan, jag tyckte den var så fin med hjärtat och allt. Det är dock inte vem som helst som får sitta där.



Lite knoppar finns det när en tittar efter ordentligt.


Jag var rätt våt innan jag var hemma igen.


Allans TukTuk har blivt stor, en ny som är så söt.

Hemma började jag sortera stora högar med foto, vilka minnen det dyker upp då. Bland annat snöade jag in på ett häfte med bilder från vår första långsegling ner till Medelhavet 1997. Vi gav oss iväg dagen efter min 50-årsfest. Så roligt vi hade dessa 6 månader, det är nog det allra bästa vi gjort.


Så cyklade jag till Kvarnen för Quizen, det var ingen sittning hemma hos Ame idag, hon var på kalas. Vi tyckte det började så bra, men sedan rasade det, jag undrar om vi inte blev sämst. Men roligt hade vi.



Det var så god mat idag, en vegetarisk rätt som bara smakade helt ljuvligt.


Skriver gör vi, svarar på allt, men vad hjälper det?


Andra plats gänget med min systerson Thomas, grattis till dem.

4 kommentarer:

  1. Härliga föraningar om våren! Så glad att kunna följa det på avstånd genom dig. En mysig kväll trots det lite mediokra resultatet. Huvudsaken ni har trevligt ju😍 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja precis vad vi säger, vi har ju roligt och alla kan inte vinna (ny insikt haha). Kram

      Radera
  2. Jag minns att du skrev mail på den tiden. En oförglömlig stund när jag läste om allt du utsattes för när du skulle hämta post, i Italien tror jag. Jag skrattade så jag blev helt färdig. Härligt minne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jösses, tokigheterna var många, men den episoden tog nog priset! Nuförtiden är allt alldeles för lätt, det blir ju inga äventyr haha! Tack för din kommentar, hoppas att allt är väl med er, kram

      Radera