Translate

torsdag 14 februari 2019

Torsdag

Den sega känslan fortgår, men jag försöker bortse från den. En förmiddagspromenad, kan inte längre säga morgonpromenad.


Det står fiskare ute nu varje dag, undras om de får någon fisk?


Det blommar mer och mer i varje trädgård, men än så länge är det bara snödroppar och vintergäck.


Det blev en privat bänk idag, jag höll på att glömma den. Den är inbjudande vid en solig vägg fast ingen sol idag. Dimman vällde in, vårkänsla!


Harald och jag gick till Höganäs nyaste restaurang, Linnea & Basilika för att äta dagens Buffé.


En asiatisk restaurang som öppnat i en ny tillbyggnad i City Grossbyggnaden. Den finns även på andra ställen och när jag jobbade i Landskrona åt jag där ibland med mina arbetskamrater. Där var jättegod mat och vi blev inte besvikna här heller.


Fräscht, vackert och enkelt.




Allt var verkligen gott, snyggt och tydliga skyltar.



Jag valde att smaka på två kycklingrätter, friterade räkor med sötsur sås också de där filodegsrullarna som jag är svag för. Jag gick en gång till och smakade även deras stekta äggnudlar.


Fint med all textil som skiljde borden åt.


Harald hade satt på lite värme i husbilen och gick dit för att göra iordning, bädda och kolla upp vad som finns. Jag skrev ner en inventering haha!



Ja nu börjar jag se fram emot att komma iväg på en tur.

3 kommentarer:

  1. En förmiddsgspromenad är ju väl så gott, du gör det så bra. Det ser verkligen gott ut det ni åt, härligt att så många fina ställen att äta på. Här finns mest pizza. Glöm inte att sätta gps:en på Ullungsfors nu då när Boris ska ut och köra 😍😘 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här finns många bra restauranger och alltid mycket folk, jag undrar alltid hur det kan vara så? I sommar när vi ska köra i Sverige får ni göra er beredda haha! Kram

      Radera
    2. Vilket trevligt hot!!! Anna som längtar efter besöket!

      Radera