Translate

lördag 3 augusti 2019

Barnpassning

Idag passade jag mitt barnbarnsbarn Mathèo, föräldrarna gjorde annat med bara lillasyster Melli. Innan han kom fick vi besök av Haralds syster Inger och make Peter. Det var så roligt att träffa dem, kändes som längesedan.


Jag hämtade sedan Mathèo på parkeringen och vi gick upp en stund. Vädret är helt underbart fint igen och vi gick ner till stranden. 


Nu ska vi ut på äventyr! Med boll såklart.



Mathèo är inte så van att vara på stranden och jag ville det skulle bli bra så vi tog det lugnt.


Bollen gjorde det ju lättare, men han älskade faktiskt att bada.





Han ville ut till volleybollplanen så dit gick vi och kastade boll där en god stund.



Han är bra på att kasta volleyboll.








Nu är det färdigbadat, men bollen hängde med ett tag till.






Haha, han vet hur det ska gå till.



Så var vi hemma igen och åt lite middag innan han blev hämtad av pappa Tim. Det var så roligt att bara ha honom en gång.



Harald och jag tog en promenad hem till kusin Gun och make Göran. Gun fyllde år när vi var ute med husbilen och jag ville gratulera henne. Hon har det jobbigt just nu med tuffa behandlingar för sin cancer och orkar inte så mycket. Vi hade iallafall en trevlig fikastund tillsammans.










6 kommentarer:

  1. Så mysigt att få passa Matheo. Fina Gun, håller tummarna att det ska gå bra❤️ /Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi får hoppas att hon tar sig igenom även denna gången! Kram

      Radera
  2. Härligt att se alla Matheos miner och gester, som ju är helt spontana, så jättegullig han är!!! Roligt för honom att få rå om er själva utan lillsyrran. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är go och för min del räcker det att ta hand om en i taget haha! Kram

      Radera
  3. Åhhh! Jag blir glad och rörd ända in i hjärteroten då jag ser dig och er med era fina barnbarnsbarn ❤️ Underbart, vilken glädje och rikedom ni äger i varandra! Fina rara Gun❤️ Åhh vad jag känner med henne och dig i den kampen, stor styrkekram till henne och även till dig min fina vän! KRAAAAAAM❤️❤️❤️

    SvaraRadera