Translate

söndag 4 augusti 2019

Cykeldag

Ja jösses vad vi har cyklat idag. Först tog det tid att hitta min cykelhjälm under stor irritation. Sedan fick vi cykla runt för att hitta en fungerande cykelpump.


Mot Mölle efter det, en avstickare för att hitta en cykelkontroll, regnet hängde i luften, men det blev bättre igen.


Ett konstgjort leende haha!


Vi stannade för att titta på Fotoklubbens jubileumsutställning i Stationshuset i Mölle. Den är jättefin och väl värd att titta på. Jag träffade Elisabeth och Eva från klubben där, roligt med en pratstund. Du kan rösta på bästa bild och vinna en fin bild.


Vi fortsatte ner till hamnen för att hitta en kontroll där.




Det var väldigt många kanotister här idag.


Vi cyklade vidare till Ransvik, mycket uppförsbackar som tog hårt på våra cykelbatterier, men också så vackert.


En lång trappa ner till Ransvik och så fint här är.




Jag badade och guppade runt tillsammans med kanoterna. Så härligt att ligga i vattnet med denna utsikt runt mig. Här ska jag absolut bada fler gånger, men jag tror att jag tar bilen.






Efter mitt bad tog vi en fika där, bara att sitta och titta var en fröjd.


Det var fint inne på caféet också.



Vi delade på en Rabarberkaka.




Efter fikat skulle vi upp igen därifrån, vi fick släpa upp cyklarna, jag kunde inte hoppa på cykeln i uppförsbacken, det var längesedan jag blev så trött. Vi skulle hitta en kontroll i omgivningarna, det var helt omöjligt och vi blev så irriterade på varandra. Det slutade med att vi sket i att hitta fler kontroller. Vi cyklade istället direkt hem till sonen Fredrik och familjen i Nyhamnsläge. Vi var bjudna på middag, fick jättegod mat och hade trevliga timmar. Roligt att träffa dem igen och att se att Fredrik börjar hämta sig efter hjärtinfarkten. Solen var på väg ner när vi cyklade hem och det hade blivit kallt. 




4 kommentarer:

  1. Åh, herregud, cykla till Ransvik, ni är helt galna������, men visst är det fint och härligt att bada där! /Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja härligt, men jag cyklar nog inte fler ggr haha!

      Radera
  2. Låter som en trevlig dag! Där ser verkligen härligt ut. Tänk så många fina platser det finns att besöka som inte alls är långt hemifrån!! Själv beger jag mig till Växjö idag för att passa barnbarn den här veckan.😀 Hälsa Harald. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja Ransvik är så fint och mysigt att fika. Hoppas du får en vecka i Växjö! Kram och hälsa.

      Radera