Translate

söndag 18 augusti 2019

Helgen

Jag har inte hunnit med att uppdatera bloggen, fattar ni då hur mycket det har varit? Jag är helt slut ikväll haha! Vi har haft försäljningen i Mölle lördag och söndag och så roligt det har varit och så bra det har gått.


Så såg det ut när vi var klara med allt och det blev så bra!


Ingrid med sin keramik.


Margareta med sitt stickat.


Jag med mina kort.


Ame med sin keramik.


Ame hade sitt stora hus uthyrt, men vi kunde använda "Längan" som Ame kallar det. Hon hyr ut det också, men just nu var det ledigt. Vi kunde ha kaffeserveringen där och eftersom hon har ett tälttak på uteplatsen så blev det fikastället.  Vi hade bakat och sålde kaffe + en kaka för 20 kronor.





Fikagästerna kunde njuta av fin utsikt.


Det blev ju så att jag kunde ta lite foto när det inte var alldeles för mycket folk, då hann jag inte. Vi är helt överväldigade över att det kom så många ut till oss. TACK vill jag säga till alla er. Framförallt var det så roligt att träffa alla och vi fyra kunde skiftas om att sitta en stund och fika med gästerna. Många kända ansikten, men också många okända.















Hemma efter denna härliga dag var det ett snabbt klädbyte för att gå iväg till en släktsamling med Haralds släktingar från San Fransisco och andra ställen. Vi samlades först hos moster Ami dit jag kom lite sent.

 






Vi fortsatte ner till Hamnkrogen där bord var beställt för oss alla.






Jag ät Rödingfilé och Harald åt Oxfilé på toast.







 

Mätta, glada och belåtna gick vi tillbaka hem till Ami där det serverades tårta och kaffe.




Det var så roligt att ha dessa härliga människor här, Nick, Beth, Sophie och Joie.


Eftersom Nick, Beth och Sophie bor i vår lägenhet satt vi en stund och avslutade kvällen där med dem innan vi gick ner till husbilen och somnade gott.

Idag, söndag for jag iväg igen till Mölle för ytterligare en dag med försäljningen. Strax efter 12 då vi öppnade kom det massor av människor och jag hann inte fota så mycket. Det lugnade sig lite efterhand och det blev ännu en så rolig dag.






En liten olycka hände det som tack och lov slutade lyckligt. Ame hade gjort lite lunch till oss, igår en Räktårta och idag en Potatissoppa. När hon skulle värma soppan satte hon på fel platta och där stod kaffekokaren! Hela botten smälte ner på spisplattan. Så tråkigt, men vi kunde ju bara skratta.



Ja, jag kan ju bara säga TACK till alla som kom och TACK till mina underbara tjejvänner för en helt fantastisk helg. Vi har redan bestämt att upprepa detta och lärt oss lite på vägen inför nästa gång. Hoppas ni kommer tillbaka då!

2 kommentarer:

  1. Så fina saker och väldigt trevliga flickor�� /Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mia, så roligt att du och Anna kom!

      Radera