Translate

tisdag 27 augusti 2019

Fortsatt värme

Värmen fortsätter någon dag till iallafall, kanske längre fast det ska bli regn. Men, idag har det varit fint, jag hade jobb idag och städade hela förmiddagen. Under eftermiddagen gick jag ner till badet och där var Harald redan på plats. Jag ville bara kasta mig i vattnet fortsatt möjligt, idag var vattentemperaturen 21 grader. Jag hade funderat under natten på hur jag skulle ta mig upp på isberget och bad Harald vara med på att fota om jag kom upp. Jag provade och provade, men lyckades inte. Nu får jag glömma det, fast så började jag tänka att en kanske skulle ha en tamp till hjälp som någon kunde sätta dit.


När Harald kom med kameran hade jag redan gett upp och var på väg därifrån.



Det var iallafall skönt att bara ligga och vila där på bryggan mellan baden. Jag hade tagit med mig kaffe och en macka.

Bortåt kvällen cyklade jag till Sportcentret för att titta på barnbarnsbarnen Alva och Alice när de skulle springa ett lopp.



Edith bar HIF kläder istället. Farmor Mia var också med, men kom inte med på bild denna kväll.




Uppvärmning.


Också gick starten.



De sprang 400 meter så det gick rätt snabbt.







Tre stolta töser.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar