Translate

torsdag 15 augusti 2019

Torsdag

Under förmiddagen idag skulle jag hinna med en massa hade jag planerat. Bland annat skulle jag texta två skyltar till vår försäljning. Jösses, vilken tid detta tog, jag blev helstressad, sällan jag blir det faktiskt.


Jag var inte riktigt klar med alla loppisgrejorna heller och for omkring överallt. Harald körde tidigt till Bengt i Örkelljunga för att lämna Boris på service, men kom hem innan jag åkte till Mölle. Han tog över med att förbereda kvällens mat och hjälpte mig att packa ner allt i bilen.


Väl i Mölle träffade jag mina tjejvänner och vi började ställa iordning inför vår försäljning i helgen.














Lite fika behövde vi mellan allt jobb.



Tyvärr ska det bli regn och dåligt väder, men vi hoppas många kommer ändå.

Hemma igen samlade jag bara ihop för att bege oss in till Helsingborg. Vi skulle träffa vännerna där och ha en gemensam grillkväll på Helsingborgs Yachtklubb.



Ola skötte grillningen. Det var lite för kallt och regnigt ute så vi åt uppe i klubbhuset. Det var lite nostalgi för oss, det är så många år sedan nu som vi alltid höll till där. Vi bodde ju i vår båt där under flera år. Jag var också ner på toaletterna och duschen, men det kändes inget särskilt haha!


Marie och Ingela.


Christel och Agneta.


Bengt, Harald och Ola.


Det blir så mycket god mat när vi har "knyte" och vad vi åt.



Det är så fint där med fri utsikt över hela Öresund och över till Danmark.



Det är alltid så roligt att träffas och vi hade en så mysig kväll. 



Efterrätt var det också fast vi hade inte det med oss. Så mycket tack för denna trevliga och roliga kväll.


Det är så vackert där i Norra hamnen, jag kunde nästan sakna det en aning. Men, det var den tiden det som dessutom var en så rolig tid. Jag undrar om jag har kommit i den åldern nu då jag saknar allt vi varit med om?

2 kommentarer:

  1. Vilket jobb ni gör! Sååå fint textat, Ser superproffsig ut👌🏻👍🏻🙌🏻 Härlig avslutning av dagen med knytkalas.
    Kram❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jösses, men så roligt att göra sådant tillsammans! kram

      Radera