Translate

måndag 16 november 2015

Trött måndag

Vad jag är trött, fattar det inte, men inatt ska jag sova gott. Igårkväll tänkte jag, detta är inte klokt, det var ju som en vanlig 8-timmars arbetsdag som jag hade jämnt bara för några år sedan. Jag undrar vad som hänt? Imorse gick jag ut på en promenad med förhoppningen att huvudet skulle kännas lite piggare. Vädret är inte så kul, det regnade under hela min promenad, men det var skönt ändå.



Nästan lite otrevlig känsla idag.



Jag tittade lite på keramikplattorna på piren, många med olika kärlekstema.



Skolskeppet Valkyrien är vinterinpackad.



Den öppna handen längst ut.



Det finns fortfarande en del stridsvagnshinder kvar sedan andra världskriget.


Fina giraffen.

Jag var tvungen att sätta mig med räkenskaperna för Fotoklubben där jag är kassör. Det hade blivit alldeles för mycket på hög så det tog sin tid. Jag fick ett kärt avbrott när barnbarnsbarnen Alva och Alice med mamma Hanna kom och ringde på dörren. 


Glass? undrade dom och visst fanns det glass i frysen.



Sedan blev det lek och jag fick en pratstund med Hanna så gott et gick haha.


Idag ska jag visa ett kort, det är CiliinPapers som utmanar så här i sin novembertävling, Under november månad tänkte jag utmana er att skapa julkort. Du får bara använda färgerna svart och vitt samt en accentfärg efter ditt eget tycke och smak. Sedan utmanar jag dig att använda något på ditt julkort som du vanligtvis inte skulle använda! 


Mitt julkort blev detta, det ovanliga blev en kamera och eftersom den har en brunbeige färg så blev accentfärgen det, vilken i sig också är ovanlig på ett julkort. Det var kul att tänka ut en lösning på detta.

2 kommentarer:

  1. Men som du håller igång med tusen saker är det fullt mänskligt att bli trött ibland :-) Och nu som pensionär hinner du lyssna på kroppen ( ibland...) och inte som när du var tvungen gå till jobbet bara trycka undan dom känslorna. Nu lät jag så där klok och förnuftigt vuxen igen, haha :-)
    Men ett tokläckert julkort har du grejat!!! Passade dig ju!! Snygg design !!! Ha det gott! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Det är bra med lite kloka och förnuftiga människor ibland haha, det kan ju balansera lite. Ja, jag får väl skicka kortet till någon fotovän! Kram

    SvaraRadera