Translate

måndag 30 november 2015

Ny vecka

Ny vecka och nu är det inte många kvar till jul. Idag var det en julig avslutning på simhallen. Pernilla som är ledare för en massa grupper, simskolor, pilates, gympa och allt hade vattengympa för alla som ville vara med och sedan bjöds det på Saffranspannkaka med sylt och grädde samt kaffe. Julmusik och levande ljus bidrog till stämningen. Mina barnbarnsbarn Alva och Alice går på simskola och mamma Hanna jobbar också med grupper i Pernillas företag Bra Flyt så dom var också med.


Dom var med i djupa bassängen och hade julgympa, dom är helt orädda för vatten och klarar sig fint i bassängen. Hanna höll i Alva och jag i Alice och när bara jag höll mig på rätt sida så åtminstone jag bottnade så gick det bra.


Dom bara hoppade rätt i vattnet.


Stämningsfullt  med alla ljus. Efter gympan ville Alva och Alice fortsätta bada och flyttade sig till den lite grundare och varmare bassängen.







Pernilla avtackades och åker på en välförtjänst semester.


Innan vi lämnade Sporthallen beundrade töserna deras fina julgran.


Idag blåste det fortfarande ordentligt och det var högt vattenstånd trots att det sjunkit en aning. Jag cyklade ner om havet, lite kämpigt men jag är ju nyfiken av mig. Det är mycket skador överallt efter natten, tak och växthus har rasat, träd och lyktstolpar har vält, men som tur är inga personskador. Det var svårt att stanna och det gick inte att ställa ifrån mig cykeln så det blev bara lite foto på havet.




Periodvis gick det knappast att cykla då hela vägen var full av tång och havet stänkte fortfarande upp. Jag undrar hur det var här inatt.


Jag tog mig ner till hamnen också, vår brygga såg inte särskilt säker ut att gå på. Den är lite gammal och skall bytas ut till våren.


Här ligger den stora fina granen utanför kyrkan utanför oss. Den ännu finare granen på Sundstorget klarade sig, men är alldeles sned.


Jag har pratat med barnbarnsbarnet Evy och hennes mamma Ellinor idag. Hon växer så det knakar och jag längtar så efter att få ta i henne och känna henne. Hennes pass är klart nu och de kommer  till jul. Jag blir helt rörd över att hon är så lik både Ellinor och sin mormor Mia. Jag går direkt tillbaka i tiden och minns precis hur Mia kändes som bebis. Lite suddig bild, men visst syns likheten.


Ingen layout idag, nu hinner jag nog inte med att scrappa varje dag denna månaden så det blir nog bara lite då och då.

8 kommentarer:

  1. Fina kort ....och töserna är jättelika..:) Gunnel

    SvaraRadera
  2. Säger bara Vilka härliga bilder med både det ena och andra annars får jag skriva jättemycket om allt. Kramar och tack för att du delar med dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulla, så roligt att du uppskattar det hela! Kram

      Radera
  3. Oj Oj !! Vad stormen bråkat till det för er!! Och vågorna går ju höga även här när du fotar!! Så läckra foton förresten på vattnet och ja nog är hon likt sin mormor lilla Evy :) Vilka modiga tjejer som vågar hoppa i vattnet sådär, likt sin gamla mormor ;) Ha det gott, KRAM Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack Anna! Vindarna vill inte riktigt ge med sig här hos oss. Det verkar vara mer härligt vinterväder hos er däruppe!

      Radera