Translate

tisdag 1 december 2015

Väla

Alltså, jag vet inte vad det är med mig, jag känner mig helt slut av någon konstig anledning. Kanske någon sjuka på gång? Men, jag behövde göra några ärenden  i butiker som bara finns på Väla så vi körde dit. Jag hade städat på fm och blev alldeles kallsvettig och darrig av det, men tänkte det går säkert bra. Det gjorde det också, men jag avskyr stället, släpade mig igenom och det mesta av vad jag skulle blev inte. Hur sjutton ska jag få ihop julklapparna detta året? Tänkte att jag nog får försöka handla på nätet istället, men ikväll när jag kollar så inser jag att det blir svårt. Hur gör ni, hur lägger ni upp det?





Tisdag och det är en ny skiss hos Veckans Skiss. Då har jag en layout som jag gjort tidigare efter skissen.



Jag har använt vit CS  med stämplad mistfärg och mönsterpapper från Studio Callico. Några få dekorationer och maskinsöm. Foto på barnbarnet Wille med deras katt Sixten.


Imorgon eller på fredag får nog Harald göra om det, man ser knappt ut genom de nyputsade fönstren efter stormen.

13 kommentarer:

  1. Håller med Mia, var rädd om dig nu vännen!! Ja du det där med julklappar, det funderar jag på också men det brukar lösa sig. Om du bara vilar och tar det lugnt någon dag nu så kommer du tycka att julklapparna är en "småsak" sen ska du se :) ÅH vad jag gillar din tolkning av VS!! Läcker BG med misten eller om d använt distress dyna och akryl block :) Så snygga papper och dina "vimplar" gillar jag massor. Det toppat med ett ur läckert foto ger hösta betyg :)
    Tack för en härlig stund!! DU!! Var snäll med dig själv nu då!! <3<3<3 KRAM Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite skämskudde att gnälla över att inte få ihop julklapparna! Vilket i-landsproblem i dessa tider! Precis som du säger, det löser sig. Tack snälla för orden om min layout, behövs lite extra nu, jag stämplade denna gången med mist och plastpåse. Kram

      Radera
    2. Nä, inte någon skäms kudde alls!! Jag och många med mig tycker det är ett aber...MEN när du har energi och är pigg då kommer du orka och ha hur många ide'er som helst!! Annars är presentkort bra tycker jag och jag tycker själv om att få det :) Även dom jag gett det tillverkar gilla det ... Men det är svårt det där med klappar, vill ju att det ska vara nåt dom behöver och gillar... Ha en skön dag och ta det lite varligt en dag iallafall :) Kram Anna <3

      Radera
  2. Köp en bok till varje barnbarn. Klart! /Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset syrran, är själv inne på det och önskar att det vore så enkelt. Kram

      Radera
  3. Hej! Ja det är precis så enkelt! Vuxna människor behöver inga julklappar, de köper när de behöver något! Våra barnbarn är i åldern 2 mån till 18 år. Kan någon köpa julklappsböcker till det gänget? Nej pengar blir det och det blir de glada för. Då får man frihet att köpa vad man vill. 2 mån-babyn kan jag handla till. Men tonåringar - nej! Ta det lugnt. Jag har många minnen från jular när min mamma inte orkade fia jul....Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja i år har vi bestämt att inte ge klappar till vuxna över 20 år, känns som ett bra beslut. Men så har vi då 18 barn att köpa till och till blir inte så stora summor till var och en så min ambition har varit att försöka hitta något som liksom passar var och en, så att dom kan känna att det verkligen är valt till dom även om det inte är några dyra saker. Det kommer säkert att ordna sig! Tack för kommentaren Vanja, kram

      Radera
  4. Ta ett djupt andetag nu Titte....du snurrar på och är inne i julstressen...Det blir jul iallafall..Och en bok är väl inte så dumt, det var det bästa jag kunde få och så en grammofonskiva...hahaha...men det var ju andra tider...Själv har jag slutat med julklappar, men har ju å andra sidan inga barnbarn än:) Men tagga ner du duger ändå och dina barnbarn som du hela tiden ger av dig själv till... dom är ändå lyckliga att du finns utan en massa paket....Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunnel för dina tänkvärda ord, det känns som om det var lättare förr, grammofonskivor, jag minns hur du och jag dansade efter dessa skivor haha! Kram

      Radera
  5. För det första måste jag få säga... vilken jättesnygg julig "header" du har här på din sida. Tokgillar!!! Snygg LO denna vecka också förresten.
    För det andra så är det ju så att i dag är det bara 2 december så jag tycker, som flera andra, att du gott kan ta det lugnt och fundera lite på vad du ska köpa och sen göra ett nytt försök en dag när du mår bättre. Själv har jag köpt endast 3 julklappar än så länge men jag väntar nån vecka innan paniken kommer :-) Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carina, ja med hjälp av alla här så har jag lugnat ner mig en aning. Det brukar ju ordna sig, allt har nog att göra med en förkylning, samtidigt är det så roligt att dela tankar. Tack för responsen! Kram

      Radera