Translate

lördag 26 december 2015

Annandag jul

Jag behöver ett par skor och jag och Mia möttes på Saluhallen för att kolla rean. Vi kom en timme för tidigt, det var bara Saluhallen som var öppen och fick börja med en fika.



Saluhallens märke är stämplad i hamburgerbröden.


Lådor färdiga för att presentpackas.


Vi delade på en saffransbulle, tillräckligt för idag.


Det blev inget handlat för mig förutom en present trots att vi fortsatte till Outleten. Det måste nog bli Väla en dag före nyår. När jag kom hem fick vi besök av barnbarnen Tuva och Alva.



Jag fixade en liten presentpåse med godis till Karin och Dan. Hos dom blev det lite glögg och tilltugg innan middagen.



Haralds syster Karin och maken Dan.


Deras traditionella kalkonmiddag på Annandagen, som vanligt jättegott.



Till efterrätt Ris á la Malta.


Ytterligare två av Haralds fem syskon var med. Svåger Peter tittar fram.


Svägerskan Helene och syster Inger.


Bror Lasse och Karin.
Tack för en god middag och trevlig kväll.

2 kommentarer:

  1. Ja kalkon är gott, har en STOOOR i frysen som ska fixas så småningom. Gruvar mig lite för den är alltså jättestor och är lite osäker hur jag bäst gör för att få den bra... Får väl leta i din blogg efter beskrivning, eller så ringer jag i vild panik, haha!! Vad roligt att ni har så bra kontakt i släkten!! Värdefullt!! Nu ska jag göra ett inlägg med min tolkning av din VS julskiss :) Fick du tag i skor idag nu då eller? KRAM <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har länkat receptet här http://titteovergaard.blogspot.se/2015/12/lillejul-och-matlagning.html
      Det är det receptet jag brukar använda, finns ju fler. Jag tycker det fungerar bra att göra den dagen före, skära upp den ljummen och sedan värma upp i ugnen ca 1 timme på 100-150 grader med folie över. Då kan man göra såsen också dagen före och det blir inte så mycket jobb samma dag man har gäster. Du får gärna ringa haha! Och, du vilken fantastisk tolkning du gjort, kram! Jodå skor blev det!

      Radera