Translate

fredag 11 december 2015

Luciamorgon

Ja jag vet, det är bara den 11 december, men skolan firade lucia idag i kyrkan och lyckliga mig som fick uppleva detta med tre av mina barnbarn i tåget. Det var femteklasserna där Wille och Charlie går och niondeklassarna som Sanna går i.


Först några foto på julkrubban i kyrkan. Såklart är den keramisk i vår trakt och det är Clase som gjort den.




Först kl 9 var det femteklassarna och här kommer Charlie. 


Här står Wille.



Fin lucia som även sjöng solo. Dom var helt otroligt duktiga, jag blev så imponerad, stor bra repertoar och alla sjöng, ett nöje faktiskt.


En nöjd Charlie. 

En liten paus sedan var det dom andras tur och här kommer dom.


Sanna går efter lucian här.


Dom var också jätteduktiga, men inte riktigt samma kraft i sången. Tonåringar som tycker det är mest pinsamt antagligen. Det var verkligen härligt att få lyssna på dom.


Ingen morgonpromenad alltså, men jag och syster Anita tog en eftermiddagspromenad, en kort en, till Saluhallen för att fika.


Innan fikat kollade vi runt lite och jag köpte 2 julklappar, fantastiskt!


Det är så fint allting här och en njutning att gå runt och sitta och fika.





Dom har underbara blommor och detta fina får avsluta mitt fredagsinlägg.

Ha en trevlig helg!






3 kommentarer:

  1. MYYYYYSIGT!!!!! Vackra keramik figurer till krubban. Härligt med två fina lucia tåg med dina fina barnbarn ♡ Sen önskar jag varje gång att jag kunde följa med till saluhallen och fika,det är ju så fint där. Får trösta mig med att det förmodligen inte finns så mycket mjölkprotein fritt fika,haha! Vi är i fjällen och myser iallafall och det finns åtminstone lite snö även om det är mindre än det brukar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi vet var vi ska fika om du kommer till Skåne någon gång haha! Tål du inte mjölkprotein, hur gör du då med lussekatterna? Det finns säkert fikabröd där, det är ju så vanligt idag med olika allergier. Kram

      Radera
    2. Ja det är givet att dit ska vi om jag får möjlighet någongång :-) Jag bakar på mjölkfritt margarin och soja dryck. Finns massor av mjölkfria alternativ till det mesta. Har tom hittat en hårdost nu gjord på kokos mjölk som är jätte god :-) Kram på dig

      Radera