Translate

måndag 21 december 2015

Måndag

Morgonpromenad, eller snarare mitt på dagen promenad tillsammans med dotter Mia idag.


Vi hade så mycket att prata om så promenaden gick så snabbt. När vi var hemma hade vi gått 6,5 km och det blev inte mycket fotat.


En lite märklig fågel här med rött sidenband runt halsen fast den syns lite dåligt.


Vädret är ju helt otroligt varmt och lite ostadigt. Plötsligt kom det lite regn men det försvann snabbt igen.


Mia följde med hem för att planera lite inför julafton och hon fick kalenderpresenten. Idag var det ett munspel.


Jag delar med mig av ett roligt julkort som vi fick av vänner som alltid skickar roliga julkort med eget innehåll. I år var det en vers om rökning och innehöll en lakritspipa. Klicka på bilderna så blir dom lite större och ni kan läsa versen.



Senare under dagen tittade jag in hos syster Anita för en pratstund och för att önska god jul.



Det är lite julklappar att slå in och det tar sin tid det där. 

4 kommentarer:

  1. Jaa, äntligen fick jag kalenderklappen!

    SvaraRadera
  2. Du är så flitig med dina morgon promenader!! Önskar jag hade den disciplinen att komma ut och gå en gång varje dag. När småttingarna blir större kanske.. :) Vi slog också in julklappar igår kväll, eller det blev nästan natt (23.30) Och ändå har jag några kvar... Men vi är ju många vi också lika som ni :) Skönt att klapparna är inhandlade iallafall trots att vi var väl sent ute.. Idag kokar jag skinkan , i ugnen inslagen i folie, lämpligt faktiskt. Hoppas hinna göra knäck och dina salta mandlar sen förra året också. Dom blev dom stora ungarnas favorit förra året , TACK :) Ha en bra dag!! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var sak har sin tid, det började jag med när jag slutade jobba! Det låter som du har fullt upp! Vi fick mandlar i lördags av Jonathan och Hanna så det blir inga egna nu. Ta det varligt Anna! Kram

      Radera