Translate

fredag 13 maj 2016

Fredag

Städning hos Mia idag och jag startade tidigt eftersom jag hade en del jag ville ha klart idag. I eftermiddag körde vi ner grejor till båten och gjorde klart för segling. Lite mer ska ner, men det mesta är gjort. Tyvärr verkar det också som att det är sista fina dagen på ett tag. Vi planerade för segling på söndag, men det ser inte riktigt så ut. Det är ju inte nödvändigt så blir vädret dåligt så blir vi hemma.


Första kaffet för säsongen är bryggt!


Harald fixade klart alla segel.


Och jag packade in och gjorde klart nere i båten. Kojen är bäddad och klar!


Tillbaka hem för att göra lite mat för kvällen. 


Jag gjorde en ostpaj till kvällens träff med dotter Mia och barnbarnet Anna.




Till ostpajen kokte jag grön sparris, gjorde en sallad med päron, paprika och valnötter, en crème fraichesås och stenbitsrom. Jättegott blev det.


En jättetrevlig kväll, så roligt att träffa Anna, det blir så långt emellan ibland och mycket avhandlades. 


Mia hade köpt god dessert hos Café Dessert, dom kommer med i White Guide nu, jätteroligt. 

Det var allt för idag, ha en härlig Pingsthelg alla!


8 kommentarer:

  1. Tack det samma..nu får vi hänga med i hänryckningens tidevarv...alltså Pingsten....:) Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, haha vi får göra vårt bästa.... Kram

      Radera
  2. Ja vi har tappat bort sommaren här verkar det som. Kallt och ruggigt igen. Men då får man ju sitta inne vid scrap bordet utan att tycka att man borde vara ute i solen :) En härlig kväll med tjejerna har du haft ser jag både här och på Facebook ♡ Myyys!! Ha en skön lördag! KRAM Anna ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vilka omslag vi har, men scrapbordet är ju inte så dumt..... Kram

      Radera
  3. Glad Pingst på er också! Så mysigt det ser ut i båten. Förstår att det kan vara svårt att lämna den. Hälsa gärna till söta Anna och så härlig maten ser ut. Kramar.

    SvaraRadera
  4. En riktigt mysig kväll med god mat och härligt sällskap💛

    SvaraRadera