Translate

onsdag 4 maj 2016

Skönt

Harald kom hem i eftermiddag, härligt. En lyckad leveranssegling där allt gick som det skulle och herrarna var jättenöjda.

                             

                        Harald och vännen Ola hämtade denna båten i Willemstad i södra Holland. Det tog 8                    dagar, bra jobbat!


Dom hade det väldigt kallt och båten hade ingen autostyrning, men dom klarar allt!


Dom hade en fantastisk solnedgång igårkväll och angjorde Lagunen i Malmö strax efter midnatt.


En macka!!!!

Mitt pass hos Friskis&Svettis var tillbaka idag. Fy fasen vad jag blev trött, värst av alla gånger, helt utmattad blev jag. Men ledaren sa till mig "du har bra kondition"! Haha tänkte jag, men de sista 25 cuttlebugen gick lite lättare.

Hanna, mitt barnbarn Jonathans fru fyller år idag och jag hälsade på en liten stund.



En fika medan de andra åt lunch, Alice


och Alva.


Barnbarnet Ellinor och Evy var också där. De har kommit tillbaka till Sverige nu från Tyskland och bor tillfälligt hos dom i väntan på tillträdet till deras hus i Bunkeflostrand i Malmö.


Idag blev det middag i Haralds smak. Bortsett från några restaurangbesök i början har deras mathållning nog inte varit någon höjdare.


Jag gjorde oxfärsbiffar fyllda med fetaost och ruccola, det blev gott.


Jag har äntligen läst en bok, först började jag på en deckare, men det funkade inte, jag kunde inte koncentrera mig. Kanske det är så att jag inte tycker om att läsa deckare längre. Istället fick jag denna av dottern och det var precis en sådan bok jag längtade efter. Helt omöjlig att lägga från sig och många tårar flöt. En oerhört fascinerande historia! Fler sådana Mia!

Jag har gjort en layout till Let´s Get Sketchys första skiss denna månaden. De har alltid så fina skisser tycker jag.



Jag vände på skissen ett halvt varv och använde ett foto istället för fyra. Det är väldigt längesedan jag kollade i mina bandlådor, känns inte riktigt "inne" just nu, men ibland är det roligt att göra något annat. Så det blev olika band på ovansidan som jag knöt också ett blomband under fotot. Mycket färger som passade ihop med klänningen på fotot. Fotot är på barnbarnet Amanda när hon var liten och fick denna klänningen på en födelsedag.

13 kommentarer:

  1. What a fun and colorful page! Love your interpretation! Thanks for joining in at LGS!

    SvaraRadera
  2. Härligt att Haralds segling var bra och att dom är hemma välhållen igen. Vilken härligt glad layout på fina Amanda ♡ Läcker idé med banden och jag älskar färgerna och den luftiga känslan. Härlig inspiration ♡ Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, ja ibland vill jag göra något annat än det vanliga, men konstigt nog blir jag då aldrig riktigt nöjd, knäpp är jag haha! Kram

      Radera
  3. Fun and colorful page! Love what you did with the sketch, thanks for joning us at LGS!!

    SvaraRadera
  4. Beautiful & Fun page!!!! Thank you for joining us @LGS!

    SvaraRadera
  5. Love the ribbon.Thank you for joining us at LGS!

    SvaraRadera
  6. Colorful and beautiful page!Thank you for joining us @LGS!

    SvaraRadera
  7. Beautiful page. Thanks for joining us at Let's Get Sketchy.

    SvaraRadera
  8. Beautiful page, stunning colours. Thanks for joining us at Let's Get Sketchy.

    SvaraRadera
  9. Your ribbons look very cute. Thanks for playing along with us at LGS!

    SvaraRadera
  10. Jag tyckte att det blev jättesnyggt med alla banden i ovankanten. Känns som en ny och kul idé! Snygg layout! Tack för att du ville vara med oss igen på LGS!

    SvaraRadera
  11. Gorgeous take on the sketch! I love the ribbons! Thanks for joining us at LGS!

    SvaraRadera