Translate

tisdag 9 augusti 2016

Helsingborgskväll

Efter en dag med tvätt och städning i Bosse, ja även lite scrapping blev det ju, så åkte vi till Helsingborg för att träffa vänner. Harald fick gå Kullagatan, om ni kommer ihåg så säger han ju att han saknar den gatan haha! Vi träffade några bekanta så det tog sin tid.


När vi passerat gågatan så bor våra vänner Karin och Michael i en så fin lägenhet, en sån där äldre med stora rum, mycket ljus och högt i tak, så vackert på 5:e våningen med utsikt över all vacker grönska vid St Jörgens Plats och runt Hälsovägen.


En vacker Dry Martini, det var längesedan, gott tycker jag som inte gillar söta drinkar.


En av många roliga detaljer i hemmet.


Karin tänder ljusen inför måltiden.


Vi blev bjudna på underbart god mat, Kycklingleverpastejer och salamichips.


Kalkonbröstfilé med kris och en så god potatisgryta med majrovor i en sås som förflyttade mig till Marocko.


Även vännerna Ola och Marie var med, mycket prat om sommarens äventyr, seglingar, husbil och resor. 




En fantastisk tårta, Linda Lomelino, kolla gärna den bloggen, så vackra bilder och recept. Finns böcker också, Karin hade en tårtbok och hade lyckats så bra med denna. Blåbär är så gott och dessutom vackert.


Dags för cognacen och whiskyn.



En härlig kväll, tusen tack som (som vanligt) slutade med att vi fick halvspringa till sista bussen hem.  Vi hann iallafall tack och lov.

4 kommentarer:

  1. En riktigt mysig kväll verkar det som i goda vänners lag!! Och som sagt vilken tårta !!!! WOW!!! Ha nu en bra dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, någon gång måste jag nog prova en av hennes tårtor, dom är så vackra! Kram

      Radera
  2. Härligt kalas och wow vilka rätter ni har när ni umgås. Tur jag inte finns i den kretsen för det hade jag aldrig klarat av. En liten fråga bara nu, du skriver sista bussen hem och när går sista bussen hem. Jag kommer ihåg att det tidigare gick någon buss 02.30 på natten. Ni är verkligen riktiga nattmänniskor. Ha det fortsatt bra i veckan och jag ser framemot nya "äventyr" för er, både på hemmaplan och borta. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är även glada när det bjuds enklare så det är absolut inget krav. Sedan tycker jag, som själv är matintresserad, att det är roligt med nya smaker och rätter som är vackra, det är alltid spännande. Det roliga är ju egentligen att träffas. I veckorna går sista bussen hem vid midnatt, det är bara fredag, lördag den går 02.30 och tiden till midnatt går fort. Kram

      Radera