Translate

lördag 13 augusti 2016

Pyssloteket

Nu suckar jag djupt, jag ska inte hålla på och scrappa när jag inte är på humör, det blir inte bra på något sätt. Oftare och oftare umgås jag med tanken att jag ska sluta med detta. Jag vet att jag inte kan låta bli, men det är kanske en lång process. Jag är ju inte rädd för att visa mina misslyckande så skit samma, här kommer dom. Pyssloteket har en sommartävling för både kort och layouter och jag har gjort ett av varje. Man ska välja minst tre ord av dessa

Orden är: blommor, solen, havet, stranden, blått, moln, glass, brygga, semester, sommar, poolen, jordgubbar, smultron, fiskmåsar och grilla.

Först ett kort där jag valde orden blommor, blått och fiskmåsar.


Kortet blev väl rätt ok ändå, vit CS, papper från Studio Callico och en banner med stämplad text. Jag embossade en fiskmås som är en gammal sak från mina gömmor. Den lilla marina ratten har jag fått av vännen Anna också band på det.


En layout där jag valde orden havet, glass, sommar, semester


Jag använde ett sånt där plastöverlägg med sommarmotiv så här finns massor av orden egentligen. En massa cirklar, en ram och ett underbart stämningsfullt foto från en fin kväll nu i sommar med mina barnbarn Ebba och Wille som jag inte tycker har fått rättvisa. Ett fint minne är det iallafall.

14 kommentarer:

  1. Absolut inget fel på dessa kort, du har ju fångat precis vad det rörde sig om...Ta ett djupt andetag och kör väck dom där besvärliga demonerna som ibland viskar i ditt öra...kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker verkligen, men ibland är dom envisare än vanligt! Tack och kram

      Radera
  2. Håller helt och hållet med föregående talare!!!! Sen att det inte alltid blir som man tänkt sig är en sak men det betyder inte att det är dåligt!! Gillar båda massor!!! Gillar ditt arrangemang av cirklarna på layouten massor. Och kortet så snyggt m den embossade fiskmåsen och texten är så fin! Och GLÖM att du får sluta!! 💚 Kram Anna 😃

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får vara som det blir, bara så irriterande och jag blir så ledsen på mig själv. Tack för att du alltid försöker uppmuntra mig! Kram

      Radera
    2. ❤️❤️❤️❤️❤️

      Radera
  3. Jättefint kort och jättefin LO! Jag har märkt att ens verk måste mogna några dagar innan man blir nöjd, för när jag ser dina så tycker jag de är jättefina vid första anblick!

    SvaraRadera
  4. Jättefint kort och jättefin LO! Jag har märkt att ens verk måste mogna några dagar innan man blir nöjd, för när jag ser dina så tycker jag de är jättefina vid första anblick!

    SvaraRadera
  5. Såklart att du inte ska sluta Christel!!! Det är samma för mig, ibland ärt man på topp och ibland får man pausa lite. Men jag kan då inte se några fel på dina alster :) Jättefina båda två! Vad skoj att du ville vara med på Pysslotekets sommartävling! /Ullis

    SvaraRadera
  6. Såklart att du inte ska sluta Christel!!! Det är samma för mig, ibland ärt man på topp och ibland får man pausa lite. Men jag kan då inte se några fel på dina alster :) Jättefina båda två! Vad skoj att du ville vara med på Pysslotekets sommartävling! /Ullis

    SvaraRadera
  7. Härliga alster båda två! Kul att du hakade på vår utmaning hos Pyssloteket :)

    ps... jag tror alla scrappare går igenom en svacka då och då :) Du har underbara alster så inte ska du sluta :)

    SvaraRadera
  8. Jag blev tokinspirerad av ditt måskort men jag känner igen din känsla! Den här gången känner du dock fel! Jättefina! Kul att ju deltar i sommartävlingen!

    SvaraRadera
  9. Åh! Jag går alltid igång på cirklar och gillar ditt verkligen ditt upplägg. Både kort och LO får två tummar upp! Tack för ditt bidrag

    SvaraRadera
  10. Härliga alster, både kort och layout. Gillar att det får hända mycket i bakgrunden, speciellt på layouten. Kul att du ville vara med i Pysslotekets sommartävling. /Hanna

    SvaraRadera
  11. Underbart fina alster - båda två!! Vad skoj att du är med i Pysslotekets sommartävling! / Jeanette - Tettiz

    SvaraRadera