Translate

onsdag 24 augusti 2016

Limhamn

Det blev en tidig morgon igår med att få alla packning klar i Bosse och lämna lägenheten i hyfsat skick. Harald släppte av mig på lasarettet i Helsingborg för ett besök på ögonmottagningen. Obegripligt att jag inte kommit dit tidigare, men jag har ju hållit ut och när jag väl fick remiss så har det tagit sin tid. Diagnosen visst jag ju, men fick veta att jag nog inte tål dropparna jag använt eftersom de innehåller konserveringsmedel!! Det är ju de droppar jag fått rekommenderat av både läkaren på vårdcentralen och optiker. Nåja, nu ska jag ta cortisondroppar, antibiotikadroppar också andra droppar för torra ögon. Jag såg suddigt tom med mina glasögon och kunde inte alls se raderna, jag har inte inbillat mig! Nu hoppas jag....., en stor påse mediciner.


Vi körde vidare ner till Bunkeflostrand för att hälsa på barnbarnet Ellinor och lilla Evy. Evy fyller 1 år i september och då kan vi troligen inte komma på kalaset så vi blev först med att gratta henne.


Även pappa Johan var hemma en liten stund.




Hon pussade på sig själv på kortet hon fick (som jag visade igår).


Hon är en riktig goding.


Vi fikade ute på deras altan.


Vi passade på att fylla på vår gasolflaska i Bunkeflo på vägen mot Limhamn, så är det gjort också för första gången. Vi provade först att stå på en stor parkering vid Sibbarp, men efter att ha lusläst våra papper så förstod vi att vi inte fick stå där. Stora skyltar att det gällde parkering för Klass 1 personbilar. Vi fick istället köra till hamnen där det finns ställplats för husbilar á 220 kr. 


På väg till vännerna Micke och Ann-Marie med vinpavan i handen och i den "rätta?" miljön.



Här ligger Micke och Ann-Marie med sin bobåt i Sverige, Öresundsbron i bakgrunden.





Ann-Marie hade gjort en fantastiskt god färskost som vi åt med små kex.



Lite suddig bild under deras kapell, men bara för att visa att här kunde vi se Bosse.


Vi fortsatte med en underbart god älggryta med bl a kantareller, potatis och sallad därtill. Ni ser vad det går att göra i en liten 27 fots segelbåt! Men både vi och dom har ju långvarig vana haha!


Till efterrätt nektariner med sån där sås som jag just nu glömt namnet på också riven vit choklad, mums.


Efter en underbar solnedgång som jag inte orkade klättra upp för att fota, gick vi den korta sträckan hem till Bosse. Vi sa hejdå till vännerna som i slutet av september återvänder till sin andra båt Eos i Curaco i Karibien. Tusen tack för en trevlig em/kväll, vi ses nästa sommar!

2 kommentarer:

  1. En toppendag på olika sätt!!! Inte kul MEN bra med nya mediciner och då ramar vi in med ett tidigt ettårskalas och god mat med Gina vänner i en båt. Sen gick ni bara hem till er egen Bosse och sov gott !!! Kan det bli bättre??! 😃 Härlig läsning!! KRAM Anna 💚

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får rätt på dina ögon nu...önskar en fortsatt trevlig tur...och så söt lilla Evy är..väldigt lik Marie :) Gunnel

    SvaraRadera