Translate

lördag 20 augusti 2016

Lyktafton

En underbar kväll igår, men först lite annat roligt, det var full fart denna dag. Först skulle jag städa omklädningsrummen hos KDFF, hämtade tag hos sonen på Räddningstjänsten, men ingenting fungerade så jag fick cykla hem igen efter att ha försökt med allt möjligt. Irriterande och trist att inte kunna göra det jag lovat.


En gammal brandspruta medan jag väntade.


Här var det omöjligt att forcera.


Harald träffade de nya ägarna till vår båt för att gå igenom det som de ville. De skulle övernatta och segla henne till nya hemmet lördagfm. 

Jag hade två kontroller kvar på min cykelorientering och cyklade till Mölle via Möllehässle. Ett jättehärligt väder med  så fint ljus över havet.



Jag segade mig upp för backen vid Lerhamn och högst upp ligger Bräcke Mölla.


Mölle kapell


Jag besökte den nyöppnade Saluhallen i gamla Brandstationen. Vid det har blivit fint, ett fantastiskt fika- och matställe med även en del färskvaror. 





Jag kollade om vännen Ame var i sitt hus och det var hon! 


Vi hade en härlig pratstund på hennes altan. Harald skulle hämta mig och cykeln med Bosse så han kom dit när han lämnat båten med Marcus och Monica.


Vi var bjudna av vännerna Ulf och Elän till Flickorna Lundgren på Skäret. Ulf har avslutat en tuff cancerbehandling och vill fira detta med en del av vännerna. Det var Lyktafton där och det blev en helt magisk kväll. Vi skulle träffas på parkeringen där och vi kom på att vi kunde köra dit med Bosse och sova över. 


Ulf hade blivit av med sitt stora långa hår som han alltid haft, men var precis lika fin och go som vanligt.


Han blev kramad och uppvaktad.




Det serverades skumpa med tilltugg på parkeringen.





Ulfs sambo Elän.


Följ mig



Ett långbord var dukat till oss.


Baksidan i perennträdgården som är så vacker.





Före maten fick vi en klurig uppgift att lösa, dom är alltid så bra på att roa oss.



Vi jobbade i par och dessa två vann! 




Jag åt den godaste skaldjursgrytan jag någonsin ätit, serverad med gott bröd och aioli. Jag vill äta det igen!
Harald fick en rostbiffssmörgås.



Mörkret lade sig och det blev nästan ännu vackrare.






Så tändes lyktorna som skickades upp.




Vi fortsatte med kaffe och kaka.


Det var nästan midnatt när vi lämnade bordet. Tack, tack, alla och särskilt Ulf och Elän för denna fantastiska kväll.

Imorse tog jag en liten promenad efter frukosten.


Utsikten från Bosse denna morgon.



Betydligt lugnare på morgonen.



Jag promenerade ner mot havet.



Det är så vackert så jag nästan kunde gråta och alldeles tyst och lugnt.


Vi körde hem igen och missade precis när Aeolus hade kastat loss. Jag fångade henne längst ut i farleden ut från hamnen, men det var lite långt ifrån. Nu är vi verkligen båtlösa, en epok i våra liv är slut. Men, nu stundar nytt.


Detta blev ett långt inlägg, men så mycket hände denna dag. Tack för att ni orkat till slutet!

6 kommentarer:

  1. Vilken fin dag..och det är klart jag orkar..jag skall ju bara läsa om äventyren..ett nöje..kram Gunnel

    SvaraRadera
  2. Åhh!!! Jag riktigt känner farten och fläkten :) Härlig!! Och en underbar kväll med goda vänner och god mat <3 Och så värt att fira livet!! Tack för alla vackra foton. Fint att du lyckades se när Aeolus bar iväg även om på avstånd, kanske lika så bra...<3<3<3
    Men nu väntar nytt!! Ha en skön söndag min vän <3 Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var fantastiskt och det är så likt dom att fira en sådan sak, dom är så härliga människor. Ja det kanske var lika bra det, annars hade nog tårarna kommit. Kram

      Radera
  3. Härliga bilder och jag kände igen flera av dina vänner. Nu måste du väl tycka att Bosse är bra att ha då det var bara att ta med sängplatserna och sova över på parkeringen. Orkar alltid läsa om din äventyr och som Gunnel säger vi behöver ju bara läsa du får ju försöka orka allt. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad roligt, ja Höganäs är ju inte så stort. Perfekt att kunna använda Bosse sådär, det kom vi ju plötsligt på, vi kan ju köra dit och bo över så blev det liksom lite utflykt också. Kram

      Radera