Translate

torsdag 25 augusti 2016

Kåseberga

Härligt att vakna igår med utsikt över hamnen och ett spegelblankt hav. Jag tog en kort promenad runt hamnen och sedan körde vi iväg. 



Vi har inte varit mycket nere i södra Skåne och absolut inte kört bil och vi njöt något makalöst av landskapet. Så vackert det är med de böljande kullarna och öppna fälten. Vi körde till Kåseberga och hittade snabbt ställplatsen, finns nog inget annat att välja på. Gott om plats och vi kunde ta fram vårt bord och stolar och tog en lunchfika i solen. 


Vi promenerade upp till Ale Stenar, det har länge stått på min önskelista att se. Helt fantastiskt vackert och intressant. Vi fortsatte ner till den lilla hamnen där det var väldigt turistiskt, restauranger, butiker och massor av folk. Jag tänkte köpa lite rökt fisk till mig eftersom det är en stor specialitet, men när jag kom in i butiken vände jag, helt packat med människor.


Vi såg så många fina hus i byn.




Våra tankar for iväg till Skottland och landskapet där.





Långt härnere har människor lagt stenar i olika mönster.


Dom hade annat för sig.




Nöjd bara satt vi i solen utanför Bosse resten av eftermiddagen, läste varvat med att halvsova. Vi har det bra. På kvällen grillade vi Fläskytterfilé som jag lagt i marinad, jättegott och en härlig kväll som snabbt blev kall när solen började bli svag och vi hamnade i skuggan. 


"Trodde du att vi skulle idka campingliv för några år sedan?" frågade Harald. Ehh, nej....


4 kommentarer:

  1. Ljuvligt!! Faktiskt har vi varit till Ale Stenar för många år sedan . Häftig natur där. Så mysigt ni har det. Ha en bra dag! Vi är påväg mot Umeå. Kram Anna 💚

    SvaraRadera
  2. Så gott ni har det...Skåne är fint..kram Gunnel

    SvaraRadera
  3. I Kåseberga firade vi nog den finaste Valborgsmässoafton jag varit med om. Vilken underbar kväll med brasa uppe på en kulle och häftig solnedgång.
    Vi önskar er en fortsatt skön tur.

    SvaraRadera