Translate

lördag 10 september 2016

Österskär, andra dagen

Här står vi fint på deras garageuppfart, ja fint och fint, alla får tränga sig fram för att komma ut från huset, så vi är lite ivägen.



Efter att vi tagit det lugnt på morgonen så åkte vi iväg med Arne och Lilian till Dommarudden där vi tog en långpromenad. Jättefin skog och skön promenad.



Lilian plockade svamp, men inte just denna. Jag fick lära mig lite om vilka man kan plocka.



Blåbär finns det fortfarande gott om.



Vi stannade vid en badplats och Lilian badade. Jag hoppade, brunt vatten haha! Nej, skämt åsido så ångrade jag att jag inte tagit med handduk, jag var riktigt sugen på att bada.



Hemma igen tog vi en skön fika i deras trädgård innan det var dags för Hundklubben. Varje fredag em   samlas ett gäng hundägare och alla skiftas om att ta med sig vin och tilltugg. Vi fick följa med fast vi inte har hund och jag utmärkte mig på andra sätt. Jösses, vad pinsamt, jag gjorde bort mig rejält inför helt okända människor.




Det var Arnes tur att ha med sig till samkvämet denna fredag och hade ostar oh dipp med till vinet som inleder gängets helg. En trevlig tradition.


Alltså jag kände mig trött redan under vår promenad och nu stod alla upp och pratade med varandra medan jag var tvungen att sätta mig på bänken, det är något fel på mig hann jag tänka innan illamåendet och kallsvetten tog över och jag väste till Harald bredvid mig att jag känner mig konstig. Sedan sjönk jag ner på gräset, helt borta, en sjuksköterska i gänget tog hand om mig. 


Så småningom släppte det och jag kunde ta mig upp och gå tillbaka. Det var så himla pinsamt, jag som nästan aldrig är sjuk så, jag tror att det är något med magen som inte är som det ska. Jag gick och lade mig i Bosse och sov en stund efter det.


När jag kom upp var det full aktivitet i köket och sonen Jacob med flickvännen Louise var komna på besök.


Jättegod kyckling med färsk timjan, hasselbackspotatis och sallad.




Efterrätten, äppelpaj med egengjord vaniljsås som var jättegod, den ska jag testa hemma.

6 kommentarer:

  1. Gumman ❤️❤️❤️!!! Vad du skräms! Ser gott ut det ni äter!! Lite lyxigare än på Ura 😉 Snart har du nog badat i brunt vatten också ska du se!! ❤️ Var nu rädd om dig!! KRAAAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var precis lika gott och lyxigt hos er och du, idag har jag badat brunt! Tack för att du ringde! Kram

      Radera
  2. Nu är nog snart intrycken för många...Inte så bra...kram Gunnel

    SvaraRadera
  3. Titte nu måste du nog försöka ta det lite lugnare. Ha en fortsatt god tur och stressa inte iväg för hinna så mycket som möjligt utan det kommer en sommar nästa år också och då kan ni köra till de ställen ni inte hinner med i sommar. Lyssna på din kropp nu snälla. Kramar till er båda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, men jag tror det var ett tillfälligt fel haha! Dock är vi lite fullproppade nu och behöver nog en liten paus hemma i soffan. Kram

      Radera