Translate

onsdag 21 september 2016

Promenad och annat

Äntligen tog jag mig tid till en rejäl promenad och dessutom på min favoritväg. En fantastiskt fin morgon, det härliga vädret bara fortsätter.




Dock är det lite höstlikt längs promenadvägen med bruna färger och lite fröställningar.



Det här ska bli Höganäs nästa kulturhus, ska bli så spännande att se vad det blir.


Hemma höll Harald på att montera en solcell på Bosses tak. Det blir säkert bra att ha!


På kvällen träffade jag mina väninnor, min gamla "syjunta", hemma hos Margareta. Ame, Ingrid och jag åkte tillsammans dit och vi hade en trevlig kväll med god mat. Vi är inte riktigt i samma form som förr, jag sa att det kommer att sluta med kafferep på eftermiddagen haha! Inte så sent alltså, inte som när Ame åkte hem på min cykel en tidig morgon på 80-talet då solen gick upp och vi mötte bara tidningsbudet. Då sa Ame, nu skulle våra mammor, Svea och Märta se oss och jag vet inte riktigt vad de hade varit mest nöjda med, då eller nu.


Vi har även taggat ner lite med maten på våra träffar, en enkel rätt och något gott till kaffet gäller nu. Vi fick en enormt god soppa med bröd och ost, den ska jag göra någon gång. Till kaffet gratinerade äppelbitar med vaniljsås också så gott som jag glömde fota.

2 kommentarer: