Translate

fredag 23 september 2016

Packat

Packat igen,  ibland känns det som att jag jämnt håller på med det. Dock har det nog varit extra mycket i år med både båten och bilen. Idag har jag iallafall packat ner i Bosse, försökt tänka ut allt som behövs denna gången, det är inte lätt. Harald har suttit med Europakartan och försökt markera körväg ner till Kroatien. Jag har förberett lite mat, gjort musli så jag klarar mig och även gjort mat för kvällen.



En knäckig äppelkaka igen, den förra fick jag inte själv smaka.


Ikväll är jag hos barnbarnen Ebba och Wille, föräldrarna och storasyster har åkt på en resa och jag hinner med att stötta i varje fall en natt. Middagen blev Tacos med äppelkakan till efterrätt. Deras katt Nisse är så mysig och han och Hilda gillar varandra.


Dom gillar även Harald som var med oss och åt innan han åkte hem.



Ebba ska upp tidigt imorgon för att spela fotbollsmatch och det passar mig bra. Får se bara om jag får upp Wille som ikväll mest sitter på loftet och spelar.

Imorgon senare på dagen kör vi alltså iväg på ännu en tur, Trelleborg för natten och har bokat färjan till Rostock på söndag morgon. Nu får jag se hur det kommer att fungera med internet i Europa men uppdateringar blir det såklart även om det kanske kan skifta lite. Vår körväg blir genom Tyskland, Österrike, Slovenien till Kroatien och hur länge det blir har vi ingen aning om. Det ska bli så spännande.

6 kommentarer:

  1. Så kul..blir spännande att följa. Hoppas ni får det riktigt bra och var rädda om er...kram Gunnel

    SvaraRadera
  2. Ja dét har varit mycke packning för dig nu men det blir ju bättre nu när båten är ett avklarat kapitel 😃 Det är bitterljuvt att ni ska åka igen. Ser framemot att få se allt men jag kommer att sakna dig hemma ändå även om vi inte kan ses så hörs vi mer när du är hemma. MEN jag glädjas med er såklart !! 😃 Hoppas natten och morgonen gått bra. Trevlig resa nu❤️ Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, jag vet att du gläds med mig, men jag blir ändå glad över att någon saknar mina scrapgrejor! Jag saknar att kunna gå in närsomhelst och kolla dig haha! Kram

      Radera
  3. Så härligt det låter, vet inte hur länge det blir. Härligt att vara pensionär. Önskar er nu en skön tripp söderut och ni får nog säkert fortsatt sommarväder, men kör försiktigt. Kramar till er båda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är så nöjd och tacksam över detta, att själv få rå om sin tid och inte vara bunden, det är vår tur nu..... Kram

      Radera