Translate

måndag 22 april 2019

Annandag Påsk

Jag tycker det är så svårt med dessa helger sedan jag blev pensionär, det är bara svårt att hålla reda på vad det är för dag, idag är det måndag, nej men det är ju egentligen söndag, suck. Sommarvädret håller i sig och det är redan brandrisk i skogarna. Jag gick en lång promenad idag äntligen, gick mest och tänkte en massa så det blev inte så mycket fotat.


De gamla vanliga bilderna, jag gick invallningen, vackert som vanligt och tyst förutom lärkorna som sjöng.



Vid Margreteberg gick jag över vägen upp mot outletten, genade där lite över gräset.



Det står en skir grönska överallt. Jag hittade rabarber, troligen någon gammal trädgård. Lycka, skall göra något imorgon till oss.


Under eftermiddagen cyklade vi ut till Nyhamnsläge till Haralds son Fredrik med familj, barnbarnet Tuva fyllde 13 år. Mysigt kalas ute i deras trädgård och roligt att träffas.

2 kommentarer:

  1. Vilka sommarbilder du bjuder på🌸🌸🌸 Härligt! Men trist m brandrisk redan nu. Hualigen!! Kram på dig💗

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja klimatet är konstigt, tom boken har slagit ut nu, ovanligt tidigt! Kram

      Radera