Translate

fredag 26 april 2019

Blå hallen

Jag kämpar på, fy fasen vad hemskt detta är. Så fort jag försöker äta något ökar smärtan till en nivå som jag knappt klarar av. Jag dricker youghurt och liknande, men blir ju hungrig också försöker jag ta en tugga på en macka..... Ännu har jag inte märkt någon förändring, men med 2 extra starka alvedon kan jag stå ut. Ibland tänker jag att jag inte orkar, läkaren sa att smärtnivån är högre än att föda barn och iallafall är det jämförbart och jag ser inte slutet. Under förmiddagen diskuterade vi om vi ändå skulle köra en tur, det är en fantastisk sommardag här. Det blev inte så, jag vet inte om jag orkar även om jag lika gärna kan sitta i bilen som hemma. Kanske imorgon.
För att komma ut och ändå göra något så gick Harald och jag till Blå Hallen för att se hur det blivit på deras första arrangemang Extravaganza som företaget Per i Viken står för. Det ser helt fantastiskt ut och kan bli en riktig folkfest så hoppas det kommer mycket folk. Vi gick dit strax efter att de öppnat så då var det inte så mycket folk, vi kunde gå omkring och titta på allt. Jag orkar inte prata för mycket heller, det blir värre och pratet blir lite sluddrigt.


Den äldre byggnaden som också håller på att renoveras till något.



Det kändes helt enormt när jag steg in i lokalen, den är tydligen inte riktigt klar än, men vilken skillnad mot tidigare.


En jättestor bardisk i ena ändan av lokalen.





Massor av närproducerade varor till försäljning, så roligt.




Vi köpte ketchup och grillmarinad.




Tröjor med korvmotiv, Per i Viken gör korv på många sätt.


Utanför lokalen fanns all försäljning av mat, korv av olika slag, hamburgare och dylikt.





Vi provade att kasta korv men lyckades inte så bra, 0 poäng till oss båda.





Det fanns mycket aktiviteter för barnen utanför.


Också alla ölbryggerier, det verkar som de poppar upp överallt.





Flera vingårdar har vi också i Kullabygden.




Nu har ni fått se lite bilder, de har öppet imorgon också så jag kan rekommendera er att gå dit, så trevligt.


Jag blev helt slut efter det, somnade på balkongen och vaknade genomsvettig och så jävla ont, dags för nya alvedon. Jag gjorde en rabarberkompott av rabarberna jag tog i veckan. Det kunde jag äta med mjölk, gott. När alvedonen börjat verka satt jag en stund vid scrapbordet, det bästa sättet för att stå ut.

4 kommentarer:

  1. Jag lider så med dig min vän!! Hoppas hoppas det ger sig nu snart!! Otroligt mycket fint och härligt bjuder du oss på ändå trots din smärta! Heja dig!! Och ja scrapp är det bästa sättet att försöka sätta det onda vid sidan av en stund!! ❤️ Många kramar din Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack visst är det, så glad för att jag hittat detta med scrapbooking, njuter så av mönster och färger! Kram

      Radera
  2. Hoppas det snart går över! Har läst om det och kan tänka mig hur ont du har och ändå bjuder du på alla dessa bilder från nya blå hallen. Vilken fin entré de gjort, ser verkligen inbjudande ut, och sedan öppnat upp så det ser hur bra ut som helst. Hoppas detta blir en ny turistattraktion. Kram på dig med hopp om att ditt onda släppt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, jag visst är det roligt med detta nya, det kommer att bli så bra tror jag. Ja den smärtan är inte kul, men jag tänker att det kommer att gå över och försöker ändå inte att ge upp för det går ju inte. Kram

      Radera