Translate

söndag 7 april 2019

Böcker

Jag har läst ut två böcker till.


Denna är lite otäck och osannolik. En dokusåpa där deltagarna ska klara sig att överleva och blir utsatt för utmaningar. Under tiden drabbas mänskligheten av en farsot och nästan alla dör medan huvudpersonen i boken överlever och tror att hon fortfarande är med i såpan. Skrämmande och jag var inte helt förtjust i boken.


Denna däremot tyckte jag mycket om. Den handlar om en familj och särskilt de två döttrarna under de olika krigen i Korea under 40-talet och i nutid. Kvinnorna kidnappades då för att bli sexslavar åt de japanska militärerna. Boken bygger på verkliga händelser men i skönlitterär form, mycket som jag inte hade en aning om, men jag tyckte också om språket och tonen i boken. Verkligen läsvärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar