Translate

söndag 13 oktober 2019

50-årsfest

Min son Andreas fyllde 50 år i veckan också var det dags för fest igår. Bäst att börja dagen med en promenad tänkte jag.




Nu får jag titta på flotten på land och drömma om sommaren.



Jag tycker mer och mer om att gå i gamla folkparken, där är så fint.




Jag bakade kakor till festen i fredags och nu åkte jag bort med dem och garnerade på plats.




Förberedelserna inför festen hemma hos Andreas och Ulle hade börjat.

Vi och Andreas syskon hade gemensam present och samlades hemma hos Mia och Jonas.


En trevlig timme innan det var dags att gå vidare.





Joel var på facklig kongress i Stockholm och kunde inte vara med. 


Andreas tog emot i sina nya glasögon.

Det var verkligen inte lätt att få till vettiga foton, det var mörkt och människor rörde sig hela tiden överallt. Men, här är lite mingelbilder medan vi fick Bubbel i glasen och goda små snacks.















Charlie tyckte det var lugnast på sitt rum. Jag tror att hunden Sune tyckte likadant.


Plötsligt körde en stor bil fram utanför på gatan. Jaa, det blev mat från Holy Smoke.




Alla gick ut och fick hämta sin mat och äta där man ville. Jättegott var det.



 




När alla ätit och vi var samlade inne igen sa jag några ord till Andreas och lämnade boken jag gjort till honom.


En bok om hans resor under 50 år, jag tyckte det var en bra idé innan jag fattade hur många resor han gjort!



Några exempel på uppslagen i boken.










Därefter var det systrarnas tur att säga något till sin pappa.



Kaffe och tårta/kaka.





Den där silverpaljettkavajen cirkulerade runt, ja jösses.


Det blev dans i köket och det fungerade utmärkt, några foton bara, jag tror de flesta blev refuserade haha.



Tusen tack Andreas och Ulle för en så rolig fest. Haha, vi fick sällskap hem och tar igen oss idag!

2 kommentarer:

  1. Ja vilken glädje!! Underbart verkligen 😍😍😍 Tänk att dina barn är jämngamla med dig nu snart! Du är väl knappt 50 själv ännu??😘❤️ Stort KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag tror de passerar haha! Kram

      Radera