Translate

tisdag 29 oktober 2019

Jobb

Jag började dagen med jobb, strykning och städning hos dottern. Det har varit en underbart fin dag och dagens foto fick bli från deras balkong och altan.








När jag kom hem hade Harald lagat middag. Vi försöker äta middag någotsånär mitt på dagen, vi mår bäst av det.


Färsfyllda paprikor med tomatsås, jättegott.

Vår förstärkare/dvdspelare har gått sönder och Harald har inte riktigt vetat hur han skulle göra, igår köpte han en rengöringsdvd och provade, men det gick inte. När vi ätit körde vi till Väla, Harald gick till Elgiganten och jag till Väla Photo. Fotoklubben ska ha utställning på muséet som vi haft de senaste åren. Jag har helt kommit av mig med det och har så svårt att välja foto, jag vet inte varför jag överhuvudtaget dras med i detta. Nu hade jag framkallat två foto som jag inte alls blev nöjd med och tänkte göra om dessa på Väla Photo för att se om färgerna blev bättre. När jag kom dit kunde de inte öppna mitt usb där jag lagt fotona utan att de visste varför. Ikväll sitter jag och glor på de jag redan hade för att bestämma mig om jag ska lämna in dem. Harald hade inte bättre tur hos Elgiganten, vi har för gamla grejor! Ingenting fungerar ihop och vi vet inte hur vi ska lösa det. Fortsättning följer. Vi tar gärna emot kunskap i detta. Vi vill kunna spela dvd på TVn, spela våra cd och kunna lyssna på Spotify. För mig är det fullständigt obegripligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar