Translate

torsdag 24 oktober 2019

Matlagning

Idag har vi förberett så mycket vi kunnat av maten som vi ska bjuda på imorgon. Det är roligt att laga mat, men inga bilder idag av det. En kort promenad gick jag ut på, jag hade lite ärenden att göra.


Som jag skrivit förut, det är de stora rören som läggs ner nu på Storgatan.


Jag såg Bruksskolan från en annan vinkel idag, det är en fin byggnad.


Efter ärendena gick jag till lilla skogsdungen vid cykelvägen för att plocka lite grönt.



En och annan blomma går att hitta fortfarande.

På eftermiddagen gick jag över till syster Anita för att ta en fika med henne och kusin Gun.


Först blev vi bjudna på en nyttighet, ingen skärpa i fotot, men god var den när första chocken lagt sig haha. Det var massor av gott i den och basen var havredryck.


Gun håller på att hämta sig från sin senaste cytostatikabehandling och är piggare. Det är så roligt.


En jättemysig fikastund med mycket prat. Det kom en onyttighet också, en god liten bakelse med kaffe. Tusen tack.







2 kommentarer:

  1. Vilken glädje att Gun är piggare! Den bakelsen gick inte av för hackor!!! Mums! Vad var det i den nyttiga drinken mer än havredryck? Nyfiken 🤪💕 kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är roligt och hon är så värd det! Jag vet faktiskt inte, Anita räknade upp massor av olika grejor och jag kommer inte ihåg!

      Radera